Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle levere min mor sin bil til Dekk1 for og bytte dekk, og pussig nok hadde dem klart og "miste" hjulene, eller hvertfalt satt dem på en annen bil. Da ble jeg bedt om å komme tilbake neste uke, men da dem skulle til å sette på hjulene, så jeg at det var piggfrie, noe ikke min mor har(hun oppbevarte hjulene hos dem). Så dem har faktisk klart å miste hjulene...

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Får vel bare be om nye felger og dekk da eller hva? :p

Lenke til kommentar

Et hint er tallene som står på siden av dekket - der står det de kaller dekkdimensjonen. Fint å vite når man skal handle nye dekk...

I dette tilfellet er de tallene litt unaturlige for folk flest, men samma det. Synes bare det var gøy at noen faktisk kjøper dekk til Audien sin for 105.000,-

Og nei, jeg skal ikke ha de på Skodaen min - la ut bilen for salg i dag..

Lenke til kommentar

Bjellesaus opplæringsmatrise #1: Dekk til sikkerhetskjøretøy

Dekkene er punkteringsfrie dekk til sikkerhetskjøretøy (b4-b6/b7 sikkerhetsnivå) med høye ytelser. Skuddsikre ruter, pansra dører og karrosseri som tåler alt fra miner til gassangrep.

Vet om to biler som bruker disse dekkene

A8 L Security (finnes i tillegg en A6 Security som benyttes av flere i Norge, men usikker på dekkene på den)

Mercedes S600 Guard

Har forøvrig prøvd begge Audiene og de har litt flere knapper og duppeditter ;)

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Spørs om det blir kjøp av en ny Astra GTC her i huset...

Er 165k i innbyttepris greit for en 2010 Insignia sedan 1.8 som har relativt lite ekstrautstyr? Den har gått 52k , har skinnseter, *ikke* xenon, og ellers ikke noe spesielt ekstrautstyr.

Vet at en lokal forhandler gir mer i innbytte for Insigniaen, men det går litt opp i opp siden den aktuelle GTC-en ligger til en veldig fin pris. Man må vel nesten regne med litt dårlig innbyttepris når man kjøper en nybil som er satt ned langt under listepris?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Innbytte er sjeldent lønnsomt uansett hvordan du snur på det, men det er veldig lettvint så mange gjør det likevel.

Du kjøper deg GTC, jeg kvitter meg med min :-)

Btw, noe som har et godt illustrasjons bilde hvordan motor blir tilkoblet hjulene, når motoren er tverrstilt og fremhjuldreven? :-)

Lenke til kommentar

Et hint er tallene som står på siden av dekket - der står det de kaller dekkdimensjonen. Fint å vite når man skal handle nye dekk...

I dette tilfellet er de tallene litt unaturlige for folk flest, men samma det. Synes bare det var gøy at noen faktisk kjøper dekk til Audien sin for 105.000,-

Og nei, jeg skal ikke ha de på Skodaen min - la ut bilen for salg i dag..

Jeg googlet dimensjonen og det kom ikke opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...