Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Vel, ikke så fryktelig spennende med noen biler som fyker rundt en ring i et par timer.

Forøvrig, bare bytte frontrute på bilen nå før jeg slenger den ut for salg, så er det å finne seg noe nytt.

Det er som vanlig lettere sagt enn gjort -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tja, har vel rundt 250 000 jeg kan bruke, men vett ikke om jeg gidder å bruke så mye, ser vel mest på biler i området 160-180 000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Audi A4 B6 er faktisk under vurdering, og er vel den eneste som er aktuelt som stasjonsvogn for min del.

Har ikke behov for noe stor bil, og i særs ikke stasjonsvogn, men A4 B6 er såpass pen som stasjonsvogn at det ikke gjør noe.

Noe forskjell på TSQ og 1.8T med quattro? Ser effekten er noe høyere, men for min del har det ikke så mye å si om det er 163Hk eller 190HK :-)

Ser enn kan gjør en del røverkjøp på Saab nå, men har på følelsen at det verditapet enda ikke har stoppet helt, og vil tro etterspørselen bare blir lavere og lavere.

Var å så på denne igår rett etter jobb, har vært annonsert for 168 000,- tidligere.

Lenke til kommentar

JEY, flere avgifter!!!! http://www.nrk.no/ku...dning/1.8387472

Håper de (bilutleieselskapene) anker.

Et ikke-relatert spørsmål: Under rattet har jeg en haug med sikringer, blant annet en for å åpne bakluken via fjernkontrollen (30A) og en for BOSE-forsterkeren (25A). Tallene har jeg fått fra instruksjonshåndboken, men da jeg sjekket i går var de byttet om. Jeg byttet de tilbake, men kan dette ha forårsaket skade?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Brodern driver å kikker på ny bil, og da er A5 2.0TFSI aktuell... noen som har erfaring med disse? noe ekstra man må se etter, utstyr man må ha etc?

S-line innvendig og utvendig + navigasjon?

Vil tro det er greit med ryggesensor i den bilen og.

Ellers så er det såpass ny bil at det skal litt til at det er noe galt med dem.

Spørs jo hvor mye han skal bruke, men det finnes jo bruktbiler som forsatt har garanti en god stund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Håper de (bilutleieselskapene) anker.

Et ikke-relatert spørsmål: Under rattet har jeg en haug med sikringer, blant annet en for å åpne bakluken via fjernkontrollen (30A) og en for BOSE-forsterkeren (25A). Tallene har jeg fått fra instruksjonshåndboken, men da jeg sjekket i går var de byttet om. Jeg byttet de tilbake, men kan dette ha forårsaket skade?

Tviler, ettersom det i tilfellet hadde vært noe galt med BOSE-forsterkeren (pga. for kraftig sikring) hadde du nok fort merket feil.

Lenke til kommentar

Tviler, ettersom det i tilfellet hadde vært noe galt med BOSE-forsterkeren (pga. for kraftig sikring) hadde du nok fort merket feil.

Betyr det at sikringene satt riktig og at instruksjonene tar feil, eller at det ikke er så farlig med 5A for mye og for lite?

Jeg kan legge til at knappen på fjernkontrollen som skal åpne bakluken ikke virker, og jeg oppdaget de byttede sikringene da jeg skulle se om den ene sikringen hadde gått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sikringen er jo lagt for at den skal ryke på en gitt belastning, for å så bryte strømførselen til i dette tilfellet BOSE-forsterkeren, slik at den ikke tar skade.

Har du 5A høyere på forsterkeren kan i verste fall sikringen ikke slå inn når den skal og anlegget kan ta skade (vist det er kun lagt for 25A).

Bakluken har i så tilfellet hatt en sikring som skal slå inn tidligere enn nødvendig, så det verste som kan ha skjedd er at sikringen hadde røket og at du måtte byttet den. Vist sikringen er hel og fin, tviler jeg på at det har noe med sikringen å gjør.

Sikringer er kun et ledd i strømtilførselen videre, dvs. den ikke gjør om på styrken eller lager noe strøm selv, se på det som en kobberkabel som automatisk splittes på midten når den blir overbelastet.

Har du en annen fjernkontroll (sitter på nøkkelen?) kan du eventuelt prøve den om du ikke allerede har.

Men nå tør jeg ikke si mer i frykt for at noe blir feil x)

Edit: Forøvrig er ikke Alfa Romeo kjent for å ha lite feil med det elektriske, heller motsatt.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

S-line innvendig og utvendig + navigasjon?

Vil tro det er greit med ryggesensor i den bilen og.

Ellers så er det såpass ny bil at det skal litt til at det er noe galt med dem.

Spørs jo hvor mye han skal bruke, men det finnes jo bruktbiler som forsatt har garanti en god stund.

Vell det ligger vell en plass mellom 400 og 500 tror jeg. Har sett på A5 som eneste mulige tysker, og alternativet er da Lexus IS250 og evt en helt ny Mazda CX5 eller nye Mazda 6.

Lenke til kommentar

Sikringen er jo lagt for at den skal ryke på en gitt belastning, for å så bryte strømførselen til i dette tilfellet BOSE-forsterkeren, slik at den ikke tar skade.

Har du 5A høyere på forsterkeren kan i verste fall sikringen ikke slå inn når den skal og anlegget kan ta skade (vist det er kun lagt for 25A).

Det ser ut til å ha gått bra, for anlegget fungerer utmerket.

Har du en annen fjernkontroll (sitter på nøkkelen?) kan du eventuelt prøve den om du ikke allerede har.

Men nå tør jeg ikke si mer i frykt for at noe blir feil x)

Ja, jeg har to fjernkontroller, begge med knapp for å åpne bakluken men ingen av de virker. Nå skal det sies at jeg tror batteriet i den andre fjernkontrollen har vært dødt en god stund, for på den fungerer ikke alarmen heller. Jeg skal bytte batteri på den i dag og se om det virker.

Edit: Forøvrig er ikke Alfa Romeo kjent for å ha lite feil med det elektriske, heller motsatt.

Pft, hva er det du snakker om? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...