Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg har enda til gode å se en F30 uten ballongdekk, så beundringen lar seg vente :p

Siterer meg selv, og trekker tilbake det jeg sa :-)

Lenke til kommentar

BMWen over her. Er det stylingen M3en får, eller blir det litt som M-styling pakken man får kjøpt som ekstrautstyr? Misforstå meg rett, bilen er et smykke (!), men litt kjedelig hvis det er noe alle kan kjøpe til sin 316D.

Og snakk om å stirre i asfalten foran panseret... "We didn't pull out in front of a airplane..."

http://www.vgtv.no/#!id=57824

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

M3en vil nok ikke være 100% like M performance pakken, og M performance pakken må vel kjøpes seperat med mindre du kjøper en M performance bil.

EDIT: Som nevnt så må du kjøpe det seperat, altså det ligger ikke under ekstrautstyr.

Ellers så bruker dem å lage en M performance modell, har vel vært en 320i etc.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Liten oppdatering om bilstereoen jeg kjøpte: Jeg forsøker å få rattkontrollene til å virke, men bilen min har (hadde) telefon innebygget i den originale spilleren, og disse modellene har et adapter et sted mellom rattkontrollene og ISO-kontakten som gjør ISO-kontakten for rattkontrollene ubrukelig for ettermonterte spillere. Hvor dette adapteret sitter fysisk er det visstnok ingen som vet.

Tanken om å gi opp har slått meg, men ble raskt forkastet ettersom jeg har brukt i underkant av en tusenlapp på andre adapteret for å få alt til å virke. Det ser ut til at jeg må demontere rattet og midtkonsollen for å finne alle ledningene. :(

Lenke til kommentar

Slikt er utrolig irriterende, Runar. Det skal ikke mye til for en bilfabrikant å legge kablene og overgangene slik at man faktisk kommer til dem uten å måtte demontere tre hjul, motoren, takboks og ratt for å koble til en bilstereo.

Ting ser lysere ut etter at jeg fant et par tråder på et Alfa-forum hvor noen hadde samme problem som meg. Jeg fant bilder av adapteret jeg skal koble ut, samt detaljerte forklaringer på hva som må gjøres. Jeg fant også servicehåndbøker for bilen min, som ser ut til å inneholde løsningen på et annet, ikke-relatert problem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...