Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Det handler vel om å lære kroppen og tåle påkjenningene som x antall g-krefter gir deg i en lengre periode.

Akkurat slik som astronauter, jagerpiloter osv, må gjøre.

Men at det er mer slitsomt å kjøre F1 enn søndagstur over grensa, er det ingen tvil om.

Merker det jo til og med litt selv de få gangene jeg kjører gokart med jobb, er som regel sliten etterpå ! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det tror jeg Mazda tenker mer på enn lyden fra en firerotors. Tross alt har de kun lagd et fåtall av disse til 787b.

Ikke uten grunn.

 

Ble jo selvfølgelig ikke lov mer med wankel på de store løpene pga. de enorme fordelene mtp. vektbesparelse. Som du sikkert vet så er jo 787b litt legendarisk. Mazda stilte opp, og vant.

Lenke til kommentar

De lagde fåtalls av dem fordi de kun var til 787b, det var poenget mitt.

 

Det er ikke mulig å stappe det inn i vanlige biler, forbruk blir alt for høyt, risikoen for at noe går galt med motoren (overhaling på en 4-rotor=dobbelte prisen av en 2-rotor, som er minimum 12k i deler om du gjør det selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...