Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I januar er planen at jeg skal kjøpe meg en bil. Ønske nr. 1 er en Saab 9-3. Får ofte spørsmål hvorfor en 18-åring vil ha en Saab, men jeg liker de. Ålreit utseende, kvaliteten er vel god, sikkerheten er i hvert fall god, og de har greit med krefter. En 9-3 har jo flere hester under panseret enn det en 318i har i tillegg. (Bare for å mobbe de fleste av mine kompiser som absolutt skal ha 318i). Saab er dog tunge biler.

 

For å komme til spørsmålet;

Diesel eller bensin? Utvalget er jo MYE større på bensin-versjonen, men jeg tenker da på økonomi og forbruk. Kan ikke si så mye om hvordan jeg vil kjøre (hvor mye, lengde, osv), ettersom jeg mest sannsynlig flytter sommeren 2013. Da til Bergen eller Stavanger, som er totalt ukjent for meg.

En annen ting jeg kanskje da må tenke på er dette "diesel-hatet" som har kommet opp det siste året. Kanskje risky å kjøpe diesel?

 

Håper også på å finne en med skinnseter. Er i hvert fall en av de større ønskene jeg har. Klart, jeg kan ikke bli for kresen, men heller skinn :)

 

Formeninger? Budsjettet er ennå litt usikkert. Kommer an på hvor mye jeg klarer å spare opp til januar, men mest sannsynlig 50-55 000 kroner.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...