Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes i allefall at så mye for en bil som har en slik alder og km stand er for mye. Kjøpers marked uansett og selger blir nok nødt til å sette ned pris for å få solgt den.

Står 2004, men får opp at den er reg. i 2003 når jeg sjekker data på den. Men rart egentlig.. får også opp 2004 på den så kan være riktig det også. Den har også EU neste år. Noe som kan fort tilsi at den kan ha mangler som gjør at selger vil selge den raskt for å slippe problemer ved EU. Er automatkasse og har eier tatt service og vedlikehold på den??

 

Er vist en importbil. Ble først regga i Norge i 2006.

 

 

har i det minste fått min bil gjennom EU i dag og har null mangler på den :).

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Ja... er jo samme modell. Noen setter ofte en meget høy pris i håp om at de da får solgt til den prisen. Er i allefall ett viktig spørsmål om hvor nøye eier har vært på service og vedlikehold.

 

Har tannreim og de nødvendige deler da blitt byttet??

Vannpumpe som går på den reima er jo da noe som bude ha blitt byttet samtidig.

Lenke til kommentar

Er ikke alt en NAF test fanger opp, men går over det vesentlige. Ville tatt ut peilepinnen på automatkassa og sjekka farven og lukt på den. Vis fargen der ikke er kirsebærrød eller lukter feil så er det noe som ikke stemmer.

 

Hva du gjør er jo igjen opp til deg. Volvo er bra biler, men synes det er mye penger for en eldre bil med nærmere 200k på teleren.

Lenke til kommentar

Dette er vel slike ting en naf test deker? Hvor mye koster en slik test?

 

Edit: Ser prisen ligger på 2500 kr. Er det ok å forlange NAF test av selger eller fåreslå en felles betalt naf test? På den måten får jeg ihvertfall en god retningslinje på hvor mange eller få feil bilen har.

 

"Standard" er vel at kjøper betaler NAF testen om de ikke finner noe, og selger betaler om de finner ting?

Lenke til kommentar

For å sjekka om det blir drainet av batteriet, kan jeg ikke bare måle ampere over pluss og minus, og så sjekke over visse kretser om det går noe over selve batteriet?

Du kobler fra plusspolen, også måler du mellom plusspolen på batteriet og kabelskoen. Hvis det går strøm gjennom så vil du se det med en gang. er normalt med litt drain, feks hvis du har klokke som teller.

 

Hvis det er drain, så kan du nappe sikringer til det ikke er noe, så vet du hva som forårsaker det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...