Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, såklart, men det er betydelig færre av de til salgs på Finn (bl.a). I tillegg er det jo "gamle" biler, og mange av dem har gått meget langt. Tror jeg får mer for pengene ved å gå for en 9-3, selv om en 9000 Turbo ville vært kvassere.

 

Sikler på en 9-3 Viggen som naboen eier, men blir vel langt utenfor midt budsjett om han hadde solgt den.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Historien følger:

 

Var inni en stor rundkjøring og fra siden kommer det en eldre bil som holder vel ca 80kmt og holder på å ta hele bilen min (Jeg hadde klar bane, men har man høy fart så havner man kjapt inn i rundkjøringa, kjappeste vinner her i Stavanger...) Jeg må bråbremse, hun gjør det samme men trykker på gasspedalen igjen da hun ser jeg klarer å stoppe (Hun blir sint på meg faktisk...)

 

Ble ufattelig provosert, har jo blitt kjørt i før og det er ikke akkurat en behagelig opplevelse. Jeg snudde bilen og kjørte opp på sia av henne (to felts 50 sone) og tok henne igjen. Dog ingen fare da dette var rett frem. Så på henne og ga henne hendene, "hva faen holder du på med??" og legger meg foran henne. Da ser jeg blålys i speilet men tenker bare at det er vanlig utrykning. Frem til politibilen legger seg bak meg og blinker. Jeg kjører inn på første avkjørsel.

 

"Førerkort, takk. Har du det travelt, hvor skal du? Kom ut av bilen".

"Nei det har jeg ikke, skal på butikken deretter hjem"

"Hvor har du vært?"

"Bare ute med nyvasket bil å ser på livet"

"Er det din bil?"

"Registrert på min mor"

"Greit, men hvorfor dro du på slik?"

"nei altså, jeg ble bare provosert av ei som holdt på å smelle hele bilen min i rundkjøringa der nede, dere så ikke det?..."

"Hm, nei det fikk vi ikke med oss, så du ikke blålysene, prøvde du å stikke av?"

"Stikke av? Trodde dere var i vanlig utrykning, trodde ikke det gjaldt meg... jeg merket det først når du blinket på meg da"

"Er du ruset? Du har så store pupiller :hmm: " (Her ble jeg litt sint :p )

"EHM NEI? Jeg kan ikke noe for at pupillene mine er store, jeg er utrolig imot rusmidler"

"Du er det ja. *tar test*, jasså, du har bare store pupiller du, ikke hørt det av noen andre før?..."

"Har ikke det nei :confused: "

"Har du vært i kontakt med politiet før?"

"Aldri, kun anmeldt selv"

"Aldri?"

"Aldri"

"Hva gjør du til daglig?"

"*Snakker om livet mitt*"

 

 

"Ha en fin kveld videre"

 

Det eneste som irriterer meg er at hun som kjørte den andre bilen sikkert fikk seg en god latter. :p

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Faen heller, skulle sjekke ut den potensielle nybilen idag, tror du faen ikke han hadde skjørtebank, "litt tikking sa han" Yeahrite sier jeg.

 

Ser ut som om jeg må ta bussturen til troms for å finne nærmeste brukbare bil til under 5 000,- :p

 

Edit:

#YNCMB

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...