Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk Finn.no de neste dagene.. Det er vel det eneste håpet ditt eller et eller annet norsk Alfa-forum med kjøp/salg eller "se bilen min" tråder.

 

Ble frastjålet noe en gang og idioten la det ut på finn dagen etterpå med bilder hvor jeg kunne identifisere visse detaljer som gjorde at det ikke var tvil om at det var min eiendom.

 

Alternativ 1. Ringe polititet og anmelde dette og be dem hanke ham inn

Alternativ 2. Sørge for at fyren kommer til å revurdere VELDIG å stjele noe fra noen og legge det ut på finn dagen etterpå og så sier vi ikke mer om den saken..

Lenke til kommentar

Kan så være, Jeg har ikke lest boka, men det er jo godt mulig at inspirasjonen kom derfra fra dem som drev med det. (Var helst de eldra gutta som gjorde det, vi små fikk jo aldri bli med. :p)

 

 

Usj, hvor dumt er det å kjøpe ny(ere) bil av samme modell, men annen motor(ca samme farge tom.)? Burde vel heller se på en ny modell og?

 

eksempelet mitt:

 

Har i dag BMW 2005 120d, ser/sikler på BMW 2007 130i...

 

Eller bør jeg se på en 325i/330i eller 525i kanskje heller?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Boka skildrer vel Saabyes egen oppvekst i Oslo på 60/70-tallet, tror jeg ...

 

Til saken: Om du er fornøyd med 1-serie, ser jeg ikke noe grunn til å se på 3-serie bare fordi du føler du må "oppgradere". Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe en nyere utgave av en modell jeg selv har hatt en gang, med litt større motor.

 

Spørsmålet blir heller om du syns 1-serien blir for liten - men det er jo en vurdering bare du kan ta.

 

Om du ønsker litt mer variasjon, kan du jo se på coupé-utgaven, som jeg syns er skamtøff.

Lenke til kommentar

Den er litt liten når det gjelder lasteplass, som ikke har plaget meg nevneverdig til nå, men som er nok til å få meg til å vurdere andre ting litt...

 

Har sett med argusøyne på en 3 serie coupe/cab også. automatgir og adaptiv cruise control er meget fristende.

5 serien ser jeg på fordi jeg liker formen på sedanen (ja, kall meg merkelig) og jeg gjorde tabben å prøve en med comfort seter... Dayumn!

 

Ja, har sett på coup versionen av 1 serien, og den er rå. Men da må man opp i 135i, eller ned på 125i (som jeg har hørt mindre gode ting om) ettersom 130i ikke finnes i coup versjonen :/ Har lyst på NA bensin nå jeg :)

 

Lurer liiiit på en 320i også, selv om det blir surt å gi opp drømmen om en rekke-6er.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Tror det er ganske safe å handle gjennom tyske BMW forhandlere, de har ofte jahreswagen og demobiler (pappa sin 535i var en demobil fra BMW i Dortmund). Hvis du er keen, så kan jeg hooke deg opp med han fattern brukte, så kan du jo høre? Jeg har fått inntrykk av at det er et super seriøst opplegg, og kontakten du får er på fornavn med mange forhandlere, samt han snakker flytende tysk.

Han fikk pruta ned noen tusen euro forrige gang også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...