Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom ikke golf/polo med tre-sylindra 1.4tdi, kan jo tenkes at a3 også gjorde det siden den definitivt kommer med 1.2tdi

Edit: at de i ett eller annet land bygger a3 med 1.4tdi er jeg dog ganske sikker på.

Har du røyket sokker? A3 har aldri kommet med noen av disse motorene fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Kom ikke golf/polo med tre-sylindra 1.4tdi, kan jo tenkes at a3 også gjorde det siden den definitivt kommer med 1.2tdi

Edit: at de i ett eller annet land bygger a3 med 1.4tdi er jeg dog ganske sikker på.

Har du røyket sokker? A3 har aldri kommet med noen av disse motorene fra fabrikk.

Ja mikset opp 1.2 tsfi/1.4tsi med diesel i hodet, 1.6tdi er vel minste man får tak i, men likevel er jeg ganske sikker på at de lager a3 med litt sære motoriseringer i andre land/marked (sør amerika/china osv.)

Lenke til kommentar

Firehjulstrekk Bakhjulstrekk

Manuell

Diesel

180hk+ (177+ før chip)

06/nyere

Bmw

Så har du mine punkt, ble frelst av og låne en chippet 07 320d med alt av utstyr og 19/245 19/275 dekk noen dager.

synes diesel er optimalt for vanlig kjøring med tanke på at man nyttegjør seg mer av moment/krefter ved vanlig kjøring enn med tilsvarende bensiner. (Selv om bensinern er mye artigere når man først skal kose seg.)

 

Selv om både far og svigermor synes det er latterlig og bruke 220 000,-+ på bil før man er på boligmarkedet. :p

 

Jeg må som regel bremse før jeg får bruk for kreftene i Golfen, og når man kjører aktivt på svingete veier er det gøy å ha drag fra bunn av.

 

Bakhjulstrekk derimot, det skal jeg aldri aldri ha. Kjører ofte en E-Coupé 250 CDI på vinterstid, og det er et mareritt. Å leke seg med X5 og XC60 derimot, det er gøy det! RWD gjør ikke annet enn å stå på en plass å spinne...

 

http://www.youtube.com/watch?v=pNuyoKwk9oA&feature=plcp

Endret av Amberlamps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet godt at SS består av de mer seriøse bmw-mekanikkerene her til lands, men en ombygd bil er og forblir en ombygd bil uavhengig om det er ronny og petter eller folka hos SS.

 

Men uansett, en e46 har ikke samme verdien i mine øyner som en original E30. Så om jeg handler så er nok ikke en ombygd e46 uaktuell, dog vil jeg helst se papirer på ombygging i fra SS eller andre litt mer anerkjente bilbyggere.

Forstår godt at noen liker ting orginalt, og er jo litt kulere enn bastardbiler generelt. Dog i mine øyne er ingenting perfekt orginalt, hadde heller tatt en e30 316 med e36 hjerte, alpina interiør og replica evo2 styling/bredding. hvordan som helst dag forran en orginal e30 m3. :p

 

Ellers så vil jeg si bruksverdien på en SS-ombygd e46 er utslagsgivende høyere enn på den super-skjeldne e30 m3'en som ligger ut på finn til 300k

Lenke til kommentar

Firehjulstrekk Bakhjulstrekk

Manuell

Diesel

180hk+ (177+ før chip)

06/nyere

Bmw

Så har du mine punkt, ble frelst av og låne en chippet 07 320d med alt av utstyr og 19/245 19/275 dekk noen dager.

synes diesel er optimalt for vanlig kjøring med tanke på at man nyttegjør seg mer av moment/krefter ved vanlig kjøring enn med tilsvarende bensiner. (Selv om bensinern er mye artigere når man først skal kose seg.)

 

Selv om både far og svigermor synes det er latterlig og bruke 220 000,-+ på bil før man er på boligmarkedet. :p

 

Jeg må som regel bremse før jeg får bruk for kreftene i Golfen, og når man kjører aktivt på svingete veier er det gøy å ha drag fra bunn av.

 

Bakhjulstrekk derimot, det skal jeg aldri aldri ha. Kjører ofte en E-Coupé 250 CDI på vinterstid, og det er et mareritt. Å leke seg med X5 og XC60 derimot, det er gøy det! RWD gjør ikke annet enn å stå på en plass å spinne...

 

http://www.youtube.com/watch?v=pNuyoKwk9oA&feature=plcp

 

Huh, akkurat det samme som ble vist på videoen gjorde jeg i vinter med min lille 120d... eller, jeg trodde i allefall jeg gjorde det. kanskje jeg bare stod stille og spant bakhjula? :hmm:

Lenke til kommentar
RWD gjør ikke annet enn å stå på en plass å spinne...

 

Da kan du tydeligvis ikke kjøre RWD i det heletatt.

http://www.youtube.com/watch?v=Y0iwKJe7zRI

 

http://www.youtube.com/watch?v=T2gQXW4IdM8

 

Film nr 1. Tipper alle andre enn meg klarer å kjøre slik tydligvis.

Film nr 2. Bra slutt som kunne endt med store følger.

 

Du valgte de riktige videoene hvertfall.

 

Snakker bare ut ifra erfaringene jeg har hatt til nå. Nå har ikke vi annet enn klunk is om vinteren her heller da. Ikke er det piggdekk på E-klassen.

 

Da blir det slik:

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...