Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt på med en kompis i hans Audi A3 1.4. Usikker på årsmodell, men den har den nye fronten/faceliften.

Dæven så bra den gikk! Skal ikke overdrive veldig her, men med tanke på at det er en 1.4 og diesel. Bra trøkk i den på 1 til 3. gir. Daffer jo litt av etterhvert så klart.

Hyggelig overraskelse!

 

Til og med en liten hvining fra dekket pluss hjulspinn ut av et kryss også :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Til og med en liten hvining fra dekket pluss hjulspinn ut av et kryss også :p

Høres ut som om du ikke har kjørt så mye diesel, litt hjulspinn ut av kryss er jo mulig med en u-chippa hiace, og vil ikke si at de går noe bra.

 

80-100ish hester og 200nm er nok til at man kjenner momentet litt fra 2400-3500omdr. men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg virkelig ikke kjørt så mye bil i det hele tatt, men det går mest i diesel når jeg først kjører. Har ikke lappen engang :)

Vet godt at hvining og hjulspinn er mulig med de aller flest biler, men det var ikke ment at verken hvining eller hjulspinn skulle komme, så vi begge ble litt overrasket i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Wikipedia sier minste dieselmotoren i A3 er 1.9liter

http://no.wikipedia.org/wiki/Audi_A3

Jeg surret litt der, men vil ikke si at wikipedia er den beste plassen og finne sånn informasjon på, sjekker du engelsk wikipedia ser du at den kom med 1.6tdi og,

 

 

 

Edit: at de i ett eller annet land bygger a3 med 1.4tdi er jeg dog ganske sikker på.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Tviler på 1.4TDI. Polo kommer med 1.2 TDI, men tror aldri jeg har hørt om den i en A3.

 

Har kommet frem til kriteriene mine den dagen jeg skal ha ny bil,

 

Firehjulstrekk

Manuell

Diesel

180hk +

 

Savner bunndraget i diesel, trodde aldri jeg skulle si det. Forbruket kan jo også nevnes...

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Da må det være jeg som har hørt feil i tilfellet. Sto bare "A3" og "1.4" bakpå, så er vel kanskje bensin da. Ville vel stått TDI bakpå om det var diesel?

 

Er vel 1.4 TFSI han har da? Er vel også Sportback'en han har, ettersom det var 4 dører.

 

Kan ikke si jeg er så oppdatert på Audi's modeller og de forskjellige motorene heller :hmm:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Firehjulstrekk Bakhjulstrekk

Manuell

Diesel

180hk+ (177+ før chip)

06/nyere

Bmw

Så har du mine punkt, ble frelst av og låne en chippet 07 320d med alt av utstyr og 19/245 19/275 dekk noen dager.

synes diesel er optimalt for vanlig kjøring med tanke på at man nyttegjør seg mer av moment/krefter ved vanlig kjøring enn med tilsvarende bensiner. (Selv om bensinern er mye artigere når man først skal kose seg.)

 

Selv om både far og svigermor synes det er latterlig og bruke 220 000,-+ på bil før man er på boligmarkedet. :p

Lenke til kommentar

Da må det være jeg som har hørt feil i tilfellet. Sto bare "A3" og "1.4" bakpå, så er vel kanskje bensin da. Ville vel stått TDI bakpå om det var diesel?

 

Er vel 1.4 TFSI han har da? Er vel også Sportback'en han har, ettersom det var 4 dører.

 

Kan ikke si jeg er så oppdatert på Audi's modeller og de forskjellige motorene heller :hmm:

 

trolig en 1.4 tfsi ja på 122 +- something hester;) går fint de motorene der.

Lenke til kommentar

Jeg vet godt at SS består av de mer seriøse bmw-mekanikkerene her til lands, men en ombygd bil er og forblir en ombygd bil uavhengig om det er ronny og petter eller folka hos SS.

 

Men uansett, en e46 har ikke samme verdien i mine øyner som en original E30. Så om jeg handler så er nok ikke en ombygd e46 uaktuell, dog vil jeg helst se papirer på ombygging i fra SS eller andre litt mer anerkjente bilbyggere.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...