Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Haha. Ja. Selvfølgelig. Det er jeg som rota og regnet med 0,70 vs. 0,71 l/mil. Beklager det!

 

Jeg står uansett på at 2000 kroner i året ikke er noe å skrike spesielt høyt om.

Jeg gikk fra 30 til 35 øre rabatt på drivstoff og hadde et målbart forskjell i bensinbudsjettet. Hadde jeg kunne spare 0.1, eller 0.01 for den saks skyld, hadde det vært bare flott. Forbruket på min datt dog ned 0.2 på mila når jeg chippet min - takker ikke nei til det og 40hk/100Nm ekstra! Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett lite spørsmål, hva er forskjellen på 2.0 bmw diesel med 163hp/340nm og 177hp/350nm=? Begge er vel nedtuna X25/X23 motorer med bortimot samme deler?

 

Kjenner en som fikk sin 07 320d 177hp chippet/tunet opp til 240hp på bakhjula hos SS (benket og greier) og de byttet litt stasj/stilte inn framstillinga pga fler hester/annen påkjenning.

 

Er det da realistisk at man kunne få gjort nesten det samme med en 163'hestern?

 

(sitter og sikler litt på 120d'er på finn, (de begynner nerme seg råneprospektnivå på pris nå :p ))

 

 

Edit: mener X23 ja, X25 er vel 2.5/3.0litere

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Det er nok ganske stor forskjell på de to motorene. Den med 163 hester heter M47, mens den nyere med 177 hester heter N47.

 

Akkurat hva som er forskjellen vet jeg ikke.

Takker for svar, søkte litt på de to luringene der nå og ser at det er 2007+ med N47 man må gå for om man vil ha dieseldyr.

Mulig det blir en Chevy Camaro på meg nå. Kjipt å bytte ut Mercen men jeg trenger pengene :(

 

Satser på noe lignende som bildet under.

Er det den mest økonomiske bilen da?, kjøp med manuell kasse da iallefall :)

313106_452233844797653_282813676_n.jpg

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt manuell kasse, men det er vanskelig, om ikke nesten umulig å finne om man ikke er villig til å reise halve USA for å hente den. Og nei den bruker sikkert noe det samme pr mil som Mercedesen så det blir ikke mer økonomisk på den måten, men jeg får frigjort pengene jeg har bundet opp i bil. Camaroen koster bare $3000, Mercedesen får jeg solgt for $13-14000

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt manuell kasse, men det er vanskelig, om ikke nesten umulig å finne om man ikke er villig til å reise halve USA for å hente den. Og nei den bruker sikkert noe det samme pr mil som Mercedesen så det blir ikke mer økonomisk på den måten, men jeg får frigjort pengene jeg har bundet opp i bil. Camaroen koster bare $3000, Mercedesen får jeg solgt for $13-14000

Ok du bor i statene, Har selv en forkjærlighet for f-body mustang og tredjegen camaro (helst iroc-z) Men fjerdegen er jo fett det og, ser jo uansett ikke utsiden av bilen når man sitter inni. :p

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Ja 3. generasjon er definitivt penere. Men jeg må prioritere litt nyere biler istedenfor hobbyprosjekt med masse miles. Når det er sagt så kunne jeg jo bare kjøpt meg en 4-sylindret Kia, men har litt lyst på en muskelbil en gang i livet, og når de ikke koster stort i verken innkjøp eller drift så kan man vel benytte sjansen.

Lenke til kommentar

Gi meg denne http://www.finn.no/f...nnkode=35701436 med performancepakken og noen svarte 22 tommere. Fader så sexy farge!

Er målet ditt og gi kebabselgere benner?

 

DRITSEXY ER DEN. Legger ved Q7 og RR Sport/Vogue i samme pakke.

 

Angrer på at jeg ikke valgte manuell på Golfen... og xenonlys. SKAL ha manuell neste gang, minn meg på det folkens. Uansett hvor mye jeg elsker automatbiler, dette er bedre.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...