Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor sluttet dem med S2000? Er faktisk en bil jeg gjerne kunne tenkt meg å ha. (Er noen fine på finn.no da). Spesielt i forhold til MX-5. Tenker det samme angående Honda NSX. For en bil!

For lite salg samt. nedprioritering av sportsbiler.

Edit:

Hvor fort går en Saab 9000 da?

Ser på Wikipedia at det ble solgt Saab 9000 med en 3 liter V6, men det er vel kanskje mulig å regne ut farten på distansen de hoppet.

Nærmere 200 km/t kanskje?

Vil tro det var en relativt orginal chippa turbo, da er 240 oppnåelig.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Aftenposten skrev et hopp på 70-90 meter. Vet at fra autovernet ut og ut til vannkanten er det et lite stykke. 20-30 meter kanskje.

Fikk se skaden på autovernet også. Har rett og slett brutt seg tvers igjennom og slått autovernet i filler.

Blir jo selvfølgelig mye gjetting når ulykken er under 24 timer gammel.

Her er forresten et bilde av den stakkars bilen:

1343187475000_d_dsulykke1_4426714978x1200r.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leste i RB for en stund siden om en mann og hans Yamaha R1. Karen var visst fra Stavanger (tror jeg det var), og Politiet hadde vært på treffet og kikket litt rundt.

De spurte mannen: "Hvor fort går sykkelen?"

"Litt usikker på toppfarten, men har klart å nå 300 km/t før kameraet i *navn på tunellen*".

Snåling :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Rælingstunnellen er kjent blant mange som en fartsetappe på strekningen Lørenskog - Lillestrøm.

(Den og tunnellen før avkjøringa mot Drøbak etter Tysenfryd.) Flere jeg kjenner som har satt "rekorder" der for å si det slik..

Min personlige rekord der var 250 km/t med en smått justert Seat Cupra under kappkjøring fra Oslo sentrum med en Audi S4. Aerodynamikken gjorde at jeg ikke kunne kjøre raskere fordi bilen så smått begynte å flyte til høyre/venstre og jeg lå midt i veibanen (to-felts).

Dette var før fotoboksen kom og før jeg ble voksen.

Bremsene hadde litt vanskeligheter med å stoppe bilen i tide før rundkjøringen som med alle andre "smått justerte" biler - bare en tanke...

Har vel bare venta på at noen skulle dø i en ulykke der, egentlig, men vi vil vel aldri finne ut konkret hva som har skjedd i bilen annet enn at de kom fort. Resten blir bare spekulasjoner med mindre undersøkelser finner tegn til bevis i bilen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...