Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skjønte hva jeg mente Men sjåføren er aldri uskyldig...

Helt ærlig, nei. I og med du skrev dette:

Dumt at idioten måtte ta livet av en passasjer også da...

Så tok jeg det som en selvfølge at du automatisk pekte på sjåføren som den eneste skyldige i dette.

Men ja, sjåføren er ikke uskyldig uansett hva som har skjedd. Det var jo trossalt han som hadde gassen i bånn her, men å kalle sjåføren en idiot for at han har tatt livet av en passasjer er unødvendig, når vi ikke vet noe om hva denne passasjeren gjorde.

Lenke til kommentar

Du har jo Honda S2000 da. Og har man lyst på et langt turtallsregister er vel det midt i blinken?

Nope. Lages ikke lenger. Blir feil å dra inn bruktbiler når man sammenligner med nyprisen på en bil. :)

Rælingstunellen er faktisk veldig "brukbar" om du vil ha høy fart. Lang, og med en meget slak sving mot høyre. (Om du kommer i fra Lørenskog og mot Lillestrøm, der de kjørte ut).

Du må bare huske på å bremse før rundkjøringen..

Hvis du skal kjøre fort i Rælingstunnelen, så kjører du oppover. Det er idiotisk å gjøre dette ned bakken hvor det både er fotoboks, dårligere sikt og rundkjøring i enden.

Lenke til kommentar

Du skjønte hva jeg mente Men sjåføren er aldri uskyldig...

Helt ærlig, nei. I og med du skrev dette:

Dumt at idioten måtte ta livet av en passasjer også da...

Så tok jeg det som en selvfølge at du automatisk pekte på sjåføren som den eneste skyldige i dette.

Men ja, sjåføren er ikke uskyldig uansett hva som har skjedd. Det var jo trossalt han som hadde gassen i bånn her, men å kalle sjåføren en idiot for at han har tatt livet av en passasjer er unødvendig, når vi ikke vet noe om hva denne passasjeren gjorde.

Jeg ignorerer passasjerer som ber meg om å kjøre fortere, men hører på de hvis de ber meg om å roe ned høyrefoten...

Jeg kunne sagt det sånn som jeg egentlig ville si det, men da hadde folk her iallefall blitt sure på meg.. Hadde jeg bare husket hva jeg vurderte å skrive så kunne jeg gjerne posta det og :p

Lenke til kommentar

Har du råd til å ta opp bil-lån på en bil til 450k har du råd til 600 og, selv om det blir noen år før bilen blir i mitt pris-leie. Synes bare 200hp er for slapt originalt, greit for litt ekstra moro i en jobb/hjem bil men i en fullblods sportsbil som GT86/BRZ er synes jeg det høres litt tafatt ut, får liksom ikke skikkelig sommerfugler i magen på rettstrekkene iallefall, noe jeg forventer dagen jeg punger ut en halv mill på bil.

Nja. Har råd til er én ting. Vil ta seg råd til er en annen ting. Personlig tror jeg nok det går en (reell eller ikke) grense på en halv million for mange.

Det drar ikke fletta av noen på rettstrekkene heller, men hvis det er det du er ute etter, så er ikke GT86/BRZ bilen du leiter etter uansett.

Med en råere utgave ville de ha trukket kunder som egentlig hadde tenkt seg enda mer grovkorna sportsbil. (porsche, 1m, osv)

Den eneste bilen jeg kommer på med like mye morofaktor og bakhjulsdrift til under halvmillionen er MX5 med toliter.

Av nybiler ja, så er det vel bare noen grevlinger, mx5 og den slappe utgaven av z4 (2.5 184hp) uten noe ekstrautstyr som kan måle seg. Og toyota har jo også fått mye skryt fordi de turte og satse på billig bakhjulsdreven sportsbil nå som s2000 og silvia er gitt opp samt beemerne har blitt for luksuriøse, tunge og dyre.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Jeg ignorerer passasjerer som ber meg om å kjøre fortere, men hører på de hvis de ber meg om å roe ned høyrefoten...

Jeg kunne sagt det sånn som jeg egentlig ville si det, men da hadde folk her iallefall blitt sure på meg.. Hadde jeg bare husket hva jeg vurderte å skrive så kunne jeg gjerne posta det og

Men dette er jo deg. Men nå er det jo en helt annen person vi snakker om.Og hva vet vi om han?

Lenke til kommentar

Med en råere utgave ville de ha trukket kunder som egentlig hadde tenkt seg enda mer grovkorna sportsbil. (porsche, 1m, osv)

Av nybiler ja, så er det vel bare noen grevlinger, mx5 og den slappe utgaven av z4 (2.5 184hp) uten utstyr som kan måle seg. Og toyota har jo også fått mye skryt fordi de turte og satse på billig bakhjulsdreven sportsbil nå som s2000 og silvia er gitt opp samt beemerne har blitt for luksuriøse, tunge og dyre.

De kunne selvfølgelig prøvd seg på en mer upmarket kundegruppe, men det har de ikke image til (spesielt ikke i Europa). Da ville det uansett vært snakk om en Lexus, da egenskapene til denne bilen handler minst like mye om posisjonering som hva de kan.

Av nybiler, ja. Man kan jo ikke sammenligne nye og brukte biler på pris. Det blir litt vel urettferdig.

Lenke til kommentar

Kan jo ha vært mye forskjellig i bildet der da. Alkohol, narkotika, press fra passasjer, osv. Eller en blanding?

Kjører man under påvirkning av alkohol eller narkotika er det iallefall vel fortjent...

En kompis av meg kjørte med 1,5 i promille, krasja bilen i autovernet, og jeg syntes ikke synd på han en plass når han var så dum.. Han fortjener straffen han får fra purken...

Lenke til kommentar

Hva er dette snakket om press fra passasjer?

Med mindre det er en kjøreskolebil med gasspedal på passasjersiden, så er det bare én person som er ansvarlig for den ulykken. Dere kan jo gjette hvem.

Edit: Passasjerer kan selvsagt ha noe med saken å gjøre hvis det er snakk om rene utforkjøringer på grunn av distraksjoner eller ren idioti (som å dra i rattet/brekket), men her er det snakk om alt for høy fart.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

De kunne selvfølgelig prøvd seg på en mer upmarket kundegruppe, men det har de ikke image til (spesielt ikke i Europa). Da ville det uansett vært snakk om en Lexus, da egenskapene til denne bilen handler minst like mye om posisjonering som hva de kan.

Men vil likevel tro en god del potensielle 1m/boxster kunder hadde tenkt seg en gang ekstra om, om de så det dukket opp en bil som kjørte ræva av av begge til en god mindre slump penger. (noe ikke er urealistisk med 300hp/1200kg)

s2000 gjorde det jo rimelig bra salgsmessig og den hadde jo 276hp, nei vil tro værstingprototypen de viste på goodwood festival of speed ville slått an.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle vel kanskje teste hvor mye Saab'en gjorde. Den har jo åpenbart gått relativt bra.

Men som Tee-Zee skrev i sted så burde sjåføren prøvd i andre retningen.

Synes det mest interessante med denne saken er at den viser at det ikke er så urealistisk å slippe fotoboksbøter, hvor fort kan han ha gått, 250km/h 260?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...