Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan også være en god ide med et set tåkelys, ventilhetter, oljetrykksmåler, turbotrykksmåler, voltmeter, ampermeter, vanntempmåler, oljetempmåler, hjulbolter, og et sett med xenon lookalike pærer. Utrolig hva biltema har :D

Her, putt den mot hodet ditt og fyr av

. hagle.jpg

:( Mener du å si at det ikke hadde blitt fint?

-bilde-

Og altså.... seriøst, bilen min har jo NOE i seg da! o_O

Ja, det er det jeg mener. Øyevipper er fælt. Har møtt et par biler i Oslo med sånt montert og får frysninger hver gang.

Envher bil har potensiale for å bli noe. Spørs bare hva man selv vil at det skal bli..

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg mener. Øyevipper er fælt. Har møtt et par biler i Oslo med sånt montert og får frysninger hver gang.

Envher bil har potensiale for å bli noe. Spørs bare hva man selv vil at det skal bli..

Jeg var ikke så veldig alvorlig. Det ser faktisk ikke bra ut, men det er litt gøy. Det er bare det. Jeg så en i dag, som hadde en Peugeot (bare det at hun eide en sånn en sier jo sitt) med øyevipper som holdt på å falle av. Offff

Må jo også ha en plass å gjøre av alle målerne. (For den ekte fulle riskoker effekten)

Whut? Bilen min er faktisk helt oppegående uten ekstra målere, takk :) Du vet... nyere biler har slikt på dashbordet.

Lenke til kommentar

På hva slags type biler (og spesielt merker) er det vanlig at du ser turtallstelleren/nåla går mot klokka? Er jo vanlig nå til dags at du har nullen på venstre, også går nåla mot høyre.

@Sunnivamari

Er svært viktig at du skaffer deg målere som viser fuel pressure, trykket i turboen, og en hel del mer :p

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva Mazda har røyka... Istedet for en strammere wastegatefjær som takler 0,7 bar, så lagde de liksågodt en som åpnet på 0,4, MEN, de har en solenoid som slipper inn luft fra atmosfæren som gjør at wastegaten ikke åpner seg før 0,7 likevel.

Altså... WTF?! Hva kan gjøre at jeg ikke har 0,7 bar nå? Wastegate, ECU, MAP, solenoid, slangene til solenoid, vakumlekkasje.

Bah!

Lenke til kommentar

På hva slags type biler (og spesielt merker) er det vanlig at du ser turtallstelleren/nåla går mot klokka? Er jo vanlig nå til dags at du har nullen på venstre, også går nåla mot høyre.

Ikke bare nå til dags, det har jo vært vanlig siden tidenes morgen. Eneste jeg kommer på sånn i farten er moderne Aston Martiner. Bentley Mulsanne har ikke mot klokken, men nåla starter oppe til høyre, ikke nede til venstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...