Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Møtte på en mann ved et fotgjengerfelt i Grimstad som stod og vinket med et kamera, trodde først han bare skulle over veien, men han fortsatte og vinke. Kjørte inn på Shell like ved og til begges overraskelse var det visst hans første bil jeg nå eier. Han var visstnok på ferie i Grimstad og hadde helt tilfeldig lagt merke til meg kjøre forbi. Artige saker. :wee:

Hva slags bil kjører du?

Sånt er litt gøy. Hvis noen hadde vinka med et kamera eller ville hatt meg til å stoppe på en annen måte så hadde jeg hatt mine bange anelser om ett eller annet forsøk på å ta bilen eller meg..

Leter desperat etter Audi'en fattern hadde da jeg var barn - DC 21213. Hadde blitt glad for å finne den, men den sjansen er tynn..

Ja, den er ganske tynn iom. at den ble avregistrert i 1996... :(

http://www.vegvesen....snummer=DC21213

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt er litt gøy. Hvis noen hadde vinka med et kamera eller ville hatt meg til å stoppe på en annen måte så hadde jeg hatt mine bange anelser om ett eller annet forsøk på å ta bilen eller meg..

Leter desperat etter Audi'en fattern hadde da jeg var barn - DC 21213. Hadde blitt glad for å finne den, men den sjansen er tynn..

Ja, den er ganske tynn iom. at den ble avregistrert i 1996... :(

http://www.vegvesen....snummer=DC21213

:( Mange gode minner. Hadde gitt en del for den bilen, men den ble sist sett i Tromsø rundt noenognitti med over 250k på telleren.. Tror nok den er spiker nå.

Lenke til kommentar

Møtte på en mann ved et fotgjengerfelt i Grimstad som stod og vinket med et kamera, trodde først han bare skulle over veien, men han fortsatte og vinke. Kjørte inn på Shell like ved og til begges overraskelse var det visst hans første bil jeg nå eier. Han var visstnok på ferie i Grimstad og hadde helt tilfeldig lagt merke til meg kjøre forbi. Artige saker. :wee:

Hva slags bil kjører du?

Ferrari 458, bare at den har Saab 900-emblem og står registrert som dette. DF95948. Kommer til salgs neste måned en gang. :thumbup:

Sa forresten til denne mannen at han kunne kjøpe den tilbake da, husker ikke helt hva han svarte, men det hadde ihvertfall vært artig.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Var i Tyskland og kjørte et par morsomme (og et par relativt kjedelige) biler i går.

Hyundai Genesis og Veloster Turbo.

Hadde relativt høye forventinger til Genesis, men må si at den skuffet litt. Ganske stor og tung med mye plast. Den er jo strengt tatt en konkurrent til Mustang, så den må på mange måter vurderes ut fra det. Gikk jo bra med 275 hester, men automatkas ødela også litt av inntrykket. Sannsynligvis bedre med manuell.

Veloster Turbo var derimot en positiv overraskelse. Den vanlige med 1,6-liters sugemotor er slapp både motor- og kjøremessig, men turboen var faktisk morsom. Ikke voldsomt rask med 185-ish hester, men mer enn nok til at man kose seg litt.

Lenke til kommentar

Fikk ikke prøvd den på ordentlig svingete veier, men den virker å være mye bedre enn standardutgaven. Understellet kjennes stramt og fint (uten å bli slitsom), men det mangler ikke overraskende litt på styrefølelsen sammenlignet med de beste.

Tipper man kunne kjørt fortere rundt en bane med en Focus 1,6 EcoBoost, men fort og morsomt er ikke nødvendigvis det samme. :)

SQ5 på pressekjøringen? Hvordan var den?

Snakket med en del som mente den ikke fortjente S-merket.

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig det er alt for mye fokus på "sportslige egenskaper" i mange biler som overhodet ikke har noe behov for det. Komfortaspektet har dessverre druknet i et evig mas og jag mot større felger, strammere understell og det som til slutt blir dårligere kjøreegenskaper ... For Veloster sin del, er det helt greit at den ikke kjører som en BMW. Men jeg har ikke kjørt standardutgaven, så jeg vet ikke helt hvordan den er.

Var pressekjøringen, ja, og jeg kom vel egentlig frem til akkurat den konklusjonen. Ligger sak på BilNorge.

Lenke til kommentar

Hey, cool! Grattis med journalistjobb. :) Da sees vi vel sannsynligvis en eller annen gang.

Ja, jo. Jeg er på mange måter enig. Likevel finnes det en mellomting. Og det at en bil kjører som en BMW er langt fra synonymt med dårlig komfort nå om dagen. Spesielt 5-serie har jo klart å forene to, i utgangspunktet, uforenelige karakteristikker. Jeg tror nok det er noe vi vil se mer av fremover.

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at for store hjul fort kan ødelegge en bil. Første utgaven av nye A6 jeg kjørte hadde vel 20-tommere om jeg ikke husker feil, og det var helt jævlig. På 18/19-tommere er det en helt annen bil. Hvis det blir for stramt blir man jo bare hoppende bortover veien, og det er heller ikke spesielt kult. Husker hvertfall at 9-3 Aero X hadde dette problemet (men ble lovpriset av journalister i land med bedre veier).

Lenke til kommentar

&--#60;BR&--#62;Hey, cool!

Grattis med journalistjobb. :)

Da sees vi vel sannsynligvis en eller annen gang

Ja, jo. Jeg er på mange

måter enig. Likevel finnes det en mellomting. Og det at en bil kjører som en BMW

er langt fra synonymt med dårlig komfort nå om dagen. Spesielt 5-serie har jo

klart å forene to, i utgangspunktet, uforenelige karakteristikker. Jeg tror nok

det er noe vi vil se mer av fremover.

Når det er sagt, så er det ingen

tvil om at for store hjul fort kan ødelegge en bil. Første utgaven av nye A6 jeg

kjørte hadde vel 20-tommere om jeg ikke husker feil, og det var helt jævlig. På

18/19-tommere er det en helt annen bil. Hvis det blir for stramt blir man jo

bare hoppende bortover veien, og det er heller ikke spesielt kult. Husker

hvertfall at 9-3 Aero X hadde dette problemet (men ble lovpriset av journalister

i land med bedre veier).

Jo, takk. Er bare sommervikar nå, men satser på at det ikke er mitt siste stunt i bransjen. :)

Joda, det er sant det går an å kombinere. Og så lenge resultatet er som f. eks. i 5-serie, gjør det ingenting. Men det er ikke alle som klarer å dra i land den kombinasjonen. Audi med sportsunderstell? Huff og huff.

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...