Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommertreffet på acr er ca altfor langt unna meg.

Hørt sånt tull! Ta deg et par uker fri og ta turen opp og ned som en biltur.

Stress

Enig, norge er et dritland å kjøre langt i, kronglete og masse gjennomsnitts-kontroller

Er da nok av grenseoverganger :D en rett ved oslo, og en rett ved ACR ;)

Lenke til kommentar

Haha, vi hadde faktisk et mål om å gjøre en helt ok jobb, men etter at hjulkapsel nummer to ble totalødelagt av vår flotte hammerlakk så valgte vi bare å halvveis gi opp. Endte med at vi tok et par lag med klarlakk imens den forrige lakken fortsatt var våt. Kjører nå med plain stålfelg, og det ser bedre ut.

Skaff deg "Super Aero" felger, de er fine på bilen din :) Men kanskje vanskelig å få tak i

Enig, de ser bankers ut. Trenger ikke så store heller, bare litt senk så har du en fin, svensk flåte. Hvis jeg ser noen Super aero felger stående på parkeringsplasser så stjeler jeg de.

Har også lyst på noen grå/gun metal gray-felger. Det ser også kult ut på grønn lakk.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Virka som alle ville ha meg dit i år. Men da spør jeg hva som er så spesielt med ACR?

Har vært på hockenheim, nordsløyga og Spa Francorchamps, skal mye til å slå Eau Rouge for å si det sånn :p

Er ikke noe spess, det er bare et av får store treff der bil, og ikke silikon, er hovedattraksjonen...

Lenke til kommentar

Virka som alle ville ha meg dit i år. Men da spør jeg hva som er så spesielt med ACR?

Har vært på hockenheim, nordsløyga og Spa Francorchamps, skal mye til å slå Eau Rouge for å si det sånn :p

Er ikke noe spess, det er bare et av får store treff der bil, og ikke silikon, er hovedattraksjonen...

Virka ikke som det var det Hansen mente

Lenke til kommentar

Om jeg skulle dratt noen steder så hadde Gti-treffet i Wörthersee vært min første prioritering, deretter Sema (selv om det ikke er banekjøring). I Norge er ACR det eneste seriøse som er igjen og kommer på en opplagt førsteplass med sine "Arrangemang"..

Jeg gadd ikke å vurdere gatebil en gang på tross av at en del av bilene som kommer dit er gode trekkplaster. "Silikonbabes", fulle, kåte og bråkete rånere fra bygda trekker opplegget så langt ned i dass at det ligger lavere på lista enn et country-nakenparty hos Erna Solberg.

Endret av Bjellesau 550
Lenke til kommentar

Virka ikke som det var det Hansen mente

Nå har ikke jeg personlig erfaring av å kjøre på ACR, men samtlige av mine venner og bekjente som har kjørt på våler, rudskogen og ACR mener at ACR er definitivt den morsomste banen å kjøre på her til lands og samtlige har ment at jeg og burde være med oppover en gang. De skal sies skulle jeg egentlig oppover å kjøre i fjor, men bilen streika før jeg fikk den opp på tralla noe som den dag i dag irriterer meg grønn, gul og blå..

Uansett så vet jeg ikke om disse som nå har kjørt på nye rudskogen mener at ACR er mer spennendes og morsom bane å kjøre på enn hva rudskogen er, men vil nok tro at samtlige fortsatt mener at ACR bør oppleves en gang i livet.

Nå kan selvfølgelig ikke ACR sammelignens med ringen, hockenheim og de banene der. Men så regner jeg med at økonomien bak disse er litt bedre enn hva ACR har å rutte med.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hmm, mange her som har et ganske annerledes bildet på Gatebil enn det jeg har.

Er det fra campen dere snakker om? Har ikke opplevd noe av det dere beskriver på dagtid når jeg har vært der :)

Sikkert litt misunnelse ute å går. Ikke alle som har råd til råe driftebiler etc. Jeg irriterer meg også litt over at jeg ikke har en fet driftebil for jeg vet det er sporten for meg...

Men jeg rakker ikke ned på ting av den grunn.

Inntrykk og hva man faktisk opplever er to forskjellige ting.

Hansien: jeg kjører ikke så langt før bilen er helt tipp topp. Var å kjørte på Våler, da kvelda et hjullager på vei hjem, og da mener jeg totalhavari...

Skal ha mye nytt på bilen nå, og da vil jeg ha testet det litt først.

Skal ikke se bort fra at jeg blir å se på acr en gang men det er faen så langt å kjøre og jeg hater fartsgrenser over lengre tid så en så lang tur er ikke for meg :p

EDIT: Hjullageret:

IMG_0020.jpg

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...