Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn annonsen er fortsatt aktiv: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24932851

 

Lurer litt på om jeg skal tektylbehandle den før snøen setter inn og instalere motorvarmer. Er det verdt det med motorvarmer?

 

Også litt steinsprut på panseret som skal lakkes før snøen kommer.

Leste også at den motoren er litt tørst, så det blir morro og se hvor mye den drikker.

Fulgte forøvrig splitter nye Hakka R dekk med, samt sommerdekka er 2mnd gamle.

 

Ganske fornøyd :w00t:

Lenke til kommentar

Er vel galvanisert karrosseri på den der? Å kaste bort så mye på tectylering da, på en bil det egentlig ikke er noe spesielt med det blir litt dumt.

 

Motorvarmer kan være kjekt - men det er ingen nødvendighet så lenge batteriet er i fin form.

 

 

Selv kjøpte jeg et Exide Maxxima 900 til 1700,- idag:

exide-maxxima-900.jpg

 

Finfint batteri om det er kjangs for å oppleve vinterkulde. Endte opp med å stå på parkeringsplassen utenfor en lokal dekkbutikk og bytte batteri der med lånt utstyr, siden jeg ikke var sikker på om det var plass nok til det. Må jo kunne kalles god service når de lar meg låne verktøy når de ikke hadde kjangs på å bytte for meg i dekkskifte-rushet.

 

Gode kaldstartegenskaper:

diag_kaltstart.jpg

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Passat 1.8T er greie biler de. Eneste jeg kan komme på med de er oljepumpa. Og ryker den og du ikke er obs på det, så ryker turboen også.

 

På min så var antakelig akslingen knekt eller noe, for jeg hadde oljetrykk kun over 3000rpm, altså så reagerte akslingen til selve impellern på pumpa som en automatkasse, den ble snurret igang av trykket fra resten av akslingen. (eller noe slikt)

 

Uansett, det eneste negative jeg kan se er automatkasse ^^, Skal man ha en bil med litt futt i (generelt bensinturbo) synes jeg man skal ha manuell kasse. Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar

9-4x ser ganske barsk ut ja, men jeg tror ikke det hjelper Saab så mye. Les om 9-5s salgsflopp her. Saab trenger å selge mange biler. De trenger en attraktiv volummodell. Det er ikke 9-5 eller 9-4x. Det er begge biler som kommer til å slite med å selge selv i sin klasse, som ikke er noen volumklasse.

 

Saab trenger en Quashkai(salgsmessig sett)

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

9-4x ser veldig bra ut, men jeg tviler på at den kommer til å selge noe særlig i begynnelsen. Det skal visst ta en stund før den kommer med skikkelig attraktive motorer, dessverre.

 

Saabs volummodell blir jo uten tvil den nye 9-3, som kommer i 2012. Dagens 9-3 får en siste makeover neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...