Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verst til Mansory å være, uten at det sier så mye..

Enig, selv klarer jeg ikke skape meg noe særlig formening om sånne botique-racers.

Litt vel mye. Fronten ligner jo på en Enzo eller en FXX også.

Likte ikke innsuget (eller hva man kaller det) ved lyktene heller. Svarte felger er også no-go for min del.

"innsuget" vedsiden av frontlyktene er vel der noe av luften som kommer inn forran skal ut sånn at fronten fungerer enda mer som en gigantisk spoiler og presser bilen nedover. samt. gi bilen bedre luftgjennomstrømning/kjøling til radiatoren som jeg antar er fremme i denne bilen siden motor er bak.

Tyckes om de nyeste små franske hot hatchene?

som clio 2013

New-Renault-Clio-2013-00.jpg

og ds4 racing consept med 256hp

SH-GFOSE-44.jpg

Synes de fleste gjør mye artig/pent mens vw/audi lager rett og slett ganske kjedelige biler i hot hatchsegmentet akkurat nå.

edit: leif

Endret av Mr. Primera
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke rart at de prøver på noe nytt - VW Golf har hatt en enorm markedsandel i lang, lang tid, og franske biler har jo ikke hatt verdens beste rykte. De er rett og slett nødt til å virkelig prøve noe nytt for å vinne markedsandeler, og det er utrolig bra - for disse bilene ser dødsbra ut!

Lenke til kommentar

ds4'en ser umåtelig feit ut, det skal den ha. Men er nok ikke en bil jeg vil ha med det første før andre har fått testet om det fortsatt oser fransk kvalitet eller ikke..

Tviler sterkt på at den er så veldig mye dårligere kvalitet enn ny vag, er egentlig relativt skeptisk til holdbarhet på mesteparten av nye biler med tvangspusting, lite motorvolum og masse hester.

Synes hele myten om at franske biler er av så dårlig kvalitet er veldig oppskrytt. selv om den eneste erfaringen er lagunaen min som jeg har eid i litt over ett år og kjørt bortimot 12 000km har måtte skru en del på den men bare vanlige slitedeler som gjerne må byttes etter 150-160 000km som clutch, katalysator, fjær til giroverførings-staget osv. og selv om den er merkbart mer tungvindt og skru på synes jeg det er en liten sjarm i det og ;)

Antar det er ca. samme garantiordning på disse bilene så hva ville man helst ha hatt kjedelig golf eller artig ds4?

01-2012-volkswagen-golf-r-1299686811-1303507556.jpg

Citroen-DS4-Racing-concept-1.jpg

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at den er så veldig mye dårligere kvalitet enn ny vag, er egentlig relativt skeptisk til holdbarhet på mesteparten av nye biler med tvangspusting, lite motorvolum og masse hester.

Nye biler generelt bør ha tilsvarende kvalitet, mener nå jeg, men det er jo en ting man først finner ut etter bilen har vært på markedet et par år. Om DS4'en er dårligere eller bedre enn vag vil kun tiden vise.

Synes hele myten om at franske biler er av så dårlig kvalitet er veldig oppskrytt. selv om den eneste erfaringen er lagunaen min som jeg har eid i litt over ett år og kjørt bortimot 12 000km har måtte skru en del på den men bare vanlige slitedeler som gjerne må byttes etter 150-160 000km som clutch, katalysator, fjær til giroverførings-staget osv. og selv om den er merkbart mer tungvindt og skru på synes jeg det er en liten sjarm i det og ;)

Desverre er det nok litt mer enn bare en myte, dog feies alt av fransk under samme kam ganske lett. Noe er bra og myte er dårlig.

Antar det er ca. samme garantiordning på disse bilene så hva ville man helst ha hatt kjedelig golf eller artig ds4?

Blir feil å kalle golfen kjedelig. Begge bilene er to spenstige og morsomme biler om man velger tilsvarende motoralternativer på dem begge.

Personlig ville jeg nok valgt golfen pga at jeg har mer sansen for den enn DS4, men jeg hadde nok gjort det lille ekstra med golfens utseende før jeg ville sagt at jeg var fornøyd med bilen.

Se for deg denne her med sorte felger og mer spenstig farge:

vw-golf-gti-eutech.png

Lenke til kommentar

Fordi ALLE har Golf, og alle vet hva Golf GTI, Golf R osv er. en DS4 er mye mer sjelden. Og DS4 er det lite av generelt, Golf er masse av i vanlig versjon, GT, GTI og R, så den er langt fra så sjelden og spesiell. Nå gjentok jeg meg selv, men det får så være.

Og franske biler, hadde en Peugeot 605, lite problemer der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...