Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen som har sett den nye Hundai Veloster? Det står 4 biler utenfor Svein Kia (for de som bor i Rogaland) Veldig pene biler må jeg si!

Hyundai* , kjører forsåvidt forbi Sven Kvia Sandnes hver dag etter å handla snus på Statoilen, men der har de snart fått solgt alle.

Lenke til kommentar

Hyundai* , kjører forsåvidt forbi Sven Kvia Sandnes hver dag etter å handla snus på Statoilen, men der har de snart fått solgt alle.

My bad.. :)

Det stod iallefall 4 stykk i forskjellige spreke farger nede mot Remaen på mandag. Likte veldig godt felgene med stripe i bilens farge.

Lenke til kommentar

Tror det er snakk om fire-fem biler i hele Norge - med andre ord er det ikke spesielt merkelig om man ikke har fått det med seg. :)

Kjørte forøvrig en av prototypene for noen år siden. By far den dyreste bilen jeg har kjørt noen gang (med en veldig nervøs japaner i passasjersetet). På det tidspunktet fantes det vel to eller tre slike biler i hele verden...

Lenke til kommentar

Nå er jeg møkklei bilen min. Den ble nettopp EU godkjent og jeg trodde den forbanna klakkelyden var disse bærearmene jeg måtte bytte. Jeg byttet de, men forsatt så er den lyden der. Den klakker i lav fart, når jeg bremser og svinger litt. Kommer fra høyre side foran, samtidig knirker bilen på den siden når noen går ut av bilen. Kan det være støtdemperen som er slitt?

Tips anyone?

Alfa Romeo...

Lenke til kommentar

Du sa svaret selv: Alfa Romeo :D Neida. Det kan være foringer ganske mange plasser i forstillinga. Foringa til stabstaget bak hos meg lager klakkelyder når jeg kjører over humper. Og støtdemperen bak hylte når jeg kjørte over humper siden den var helt fri for gass.

Lenke til kommentar

Har endelig fått krysset av et stort punkt på må-gjøre-listen min: Kjøre 911.

Svingte meg noen runder med en 991 Carrera på våt testbane i går. Nam nam! Fikk samtidig kjørt Panamera, 335i (F30), 750i ActiveHybrid, Audi S4 (B8) og Q5 Hybrid, men det var på blanding av landevei og rett-frem-bane.

Lenke til kommentar

750 fikk jeg kjørt lite, og kan ikke si så mye, spesielt siden det var et nytt bremsesystem vi egentlig skulle få demonstrert.

Fikk litt mer tid i Q5en, og den var sprek. Helt sømløs overgang mellom elektrisk og bensin-drift, samtidig som den dro bra ved fullt pådrag. Får muligens litt mer tid med den neste uke, samt en sving eller femten i SQ5. :)

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...