Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvette, havna i en rar episode når jeg og en venninne var ute å kjørte bil nå nettopp.

Holdt lav fart i en anleggssone og han bak meg ligger å svaier fra side til side og blinker på meg, ooook... så hiver han seg ut i kollektivfeltet når veien åpner seg og er DRITFORBANNA, jeg gidder ikke det der og trør litt til, vi ble jo skremt av han, særlig venninna mi. Å da... helvette, da klikket det helt for han. Han fulgte etter oss en god stund, jeg kjørte liksom veier hvor man vanligvis ikke gidder å kjøre så sent. Blinker på meg med lysene, kjører noe helt jævlig (jeg kjører normalt og blinker meg ut av rundkjøringer osv, move the fuck on liksom) men neida, kommer opp på siden hvor han sitter i telefonen og er jævla sint. Jeg kjører bare videre... så bare stoppet han opp.

Fikk akkurat ikke tatt regnummeret hans selvfølgelig, og garasje har jeg ikke til Golfen i natt... får håpe det var politiet han prata med og ikke noen andre galninger.

Er målløs, fader så mye tullinger i denne byen.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Ja det er voldsomt med tullinger overalt på veiene. Jeg lå i 55mph i 45mph sonen, og da må folk legge seg ut å kjøre forbi, fordi det var tydeligvis for treigt for dem :)

Og en ting til; hadde man bare hatt 240.000kr å bruke på bil :(

2012 Dodge Charger SRT8 - 6.4L Hemi V8 - 465hk

P201443.03.jpgP201443.05.jpg

Vet ikke hvorfor, men jeg har blitt så glad i gule biler, synes det er en farge som skiller seg litt ut. (passer dog ikke like godt på en Skoda fra 1990 :p )

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Kan du drite i å poste bilpriser fra andre land? Så ufattelig irriterende at slike biler nærmest er folkeeie i USA hvis man har interesse for den slags og legger litt ekstra energi i det mens vi må putre rundt i undermotoriserte dieselbiler fordi vi skal skåne den globale miljøpåvirkningen av bilkjøring..

/rant :nei:

Haha, sorry men det er akkurat derfor jeg poster dem, så norsk bilinteressert ungdom kan se hva avgiftspartiet gjør med bilparken i Norge :)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg så unyttig når jeg stemmer Høyre hver gang, men det blir AP uansett hva jeg gjør :p Og alle sier jo at de stemmer på blåsida, men det blir rødt hver gang... Da tenker jeg også lokalt. Det ble faktisk Høyre lokalt i fjor høst da men.. Det hjelper jo ikke prisene nasjonalt uansett.

Lenke til kommentar

Haha, sorry men det er akkurat derfor jeg poster dem, så norsk bilinteressert ungdom kan se hva avgiftspartiet gjør med bilparken i Norge :)

Jupp. bare en tur innom bilkonfiguratorene til amerikanske forhandlere av f.eks Volkswagen avslører mye.. Skjønner ikke alt gnålet om at vi skal spare det globale miljøet ved å kjøre gamle biler her i Norge når du nærmest blir tvunget til å ha 170 hester + i USA, et marked som er, tja, 200x større?

Og nå må de som har dieselbil kjøpe et gammelt vrak av en bensinbil bare for å komme seg til Oslo de dagene disel blir forbudt fordi diesel er miljøfientlig og togene går for sjelden til at det nytter seg.

Fantastisk land vi lever i, og fuck hele den rødgrønne kommuniststaten som misstyrer landet vårt.

Lenke til kommentar

PS. En lett programmeringsjobb gir meg mer effekt uten å betale mer avgifter

PPS. Og en av disse tar enkelt hånd om alle bomringene jeg passerer i Norge:

http://www.youtube.com/watch?v=pr1yA5NKYxs

http://www.youtube.com/watch?v=S-evaIp_22g

http://www.youtube.com/watch?v=Pq_abOMT8Gc

Sorry hvis noen her oppfatter mine holdninger som provoserende, men jeg synes det er på tide å reagere snart. Andre land bygger fint nettverk av motorveier uten å ha bomring i hytt og pine og har halvparten så mye avgifter på bil. Samtidig kjører alle rundt i nyere biler, og de som ar behov for noe spesielt kan ta seg råd til det uten å føle seg rana av staten..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge svir av mange ganger bilparken i karbondioksid daglig på sokkelen i alle fall. Bilavgiftene er dels symbolpolitikk, og litt en del av den store gulrota. Vi kan jo ikke ha noe av at folk som ikke lever helt normale, 100% produktive liv har råd til gode biler. Systemet fungerer, og alle får som fortjent her i Norge, la ingen fortelle deg noe annet.

Lenke til kommentar

Norge svir av mange ganger bilparken i karbondioksid daglig på sokkelen i alle fall. Bilavgiftene er dels symbolpolitikk, og litt en del av den store gulrota. Vi kan jo ikke ha noe av at folk som ikke lever helt normale, 100% produktive liv har råd til gode biler. Systemet fungerer, og alle får som fortjent her i Norge, la ingen fortelle deg noe annet.

Nå aner jeg ikke om du var ironisk eller ikke, men jeg tar utgangspunkt i at du var seriøs når jeg skriver dette:

Problemet er jo at folk som faktisk lever 100% produktive liv heller ikke har råd til trygge og gode biler. Så nei, systemet fungerer slettes ikke, men de rødgrønne er veldig flinke til å narre folk til å tro at det fungerer ved å vise til "undersøkelser" som forteller at Norge er verdens beste land.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Hva som er en "god bil" blir jo litt subjektivt. Uansett kan vi vel være enige om at vi har en hel haug med folk her i landet som ikke har råd til den slags. Det jeg sikter til er trikset som består i å gjøre alt svindyrt, slik at man for å ha noe håp om noenlunde materiell velstand er nødt til å strebe. Deretter viser man til en eller annen uimotsigelig fanesak som vikarierende årsak, for eksempel klimakrise, brannsikkerhet, handikappedes rettigheter, you name it. Da kan alt overdrives til et passende nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...