Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Finnes det noen Volvo C30'er til 50-100, som det ikke er noe galt med? Så en slik utenfor skolen i dag, og syntes den var jævlig staselig. Sjekka finn, men de koster minst 130 virker det som, så de er kanskje nye alle sammen? Kjett isåfall...

C30 ble ikke lanseret før 2007, så du skal nok være bra heldig hvis du finner en bil til under 100k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Akkurat som det finnes et hemmelig undergrunnsmiljø hvor de selger C30 grisebillig likevel.

Finner du det ikke på finn.no, så finner du det som regel ingen andre plasser heller.

Lenke til kommentar

Bak hjulbuen foran, på taket, bagasjeluka osv

Ja, bak hjulbuen foran er nok tøft. Ser man hjule svinger :D Må prøves :D

GoPro er en ting, speilrefleks er noe annet. Mye morsommere ;) Eksempel:

6970627570_dba58c6112.jpg

Ja, kvaliteten blir jo mye bedre med speilrefleks! Men har ikke råd til speilrefleks kamera atm og tviler på pappa tør å låne det til meg. + at jeg har i hvertfall ikke råd til å miste det i fart :p

EDIT: Noen andre her inne som vet om noen fete steder å sette GoPro? Post gjerne med bilde :D

På capsen! Jeg tuller ikke, det er stilig med POV når du kjører.

Ja :D Kjøpte sånn stropp til å feste rundt hue :D

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar

Kvaliteten på bildene til Hero2 er ikke akkurat mye dårligere. Og jeg liker det at man kan konfigurere kameraet mye lettere i felten, med contour har man vel 2 innstillinger og utover det må man ha en smarttelefon eller pc i nærheten?

Jeg har ingen problemer med å anbefale Hero2, eneste jeg liker med contour er at det er mer low-profile og lettere kan kobles opp mot en telefon..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om vår lokale redneck er politisk ukorrekt nok til å inrømme det, men jeg tipper at han kunne tenkt seg 4 slike:

tumblr_m2qnv1IdQY1ro2qi2.gif

Genialt påfunn. Dessverre ikke helt perfekt gjennomføring.

Må jo ha floaters da...

Kan godt være det er det egentlig, bare at vekta hans ødelegger. Hmm

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Er det en ny regel om at fine småbiler må få idiotiske navn? Jeg liker små biler, men .. IQ? Det går kaldt nedover ryggen på meg ved tanken på hvilken ekkel, ekkel, småborgelig, kvapsete gjøk som kunne tenke seg å bli sett død i noe slikt. Synd, for bilen ellers er jo kul. Deretter følte kanskje VW at de måtte prestere, og begikk det typografiske misfosteret Up (jeg nekter å skrive det "riktig", det går bare an i en logo). Grøss. Og det på en bil som ellers er liten og søt, nesten den perfekte arvtakeren til Lupo, en bil jeg digget. Hvem kan vi holde ansvarlig for dette? Du trenger ikke prøve å gjemme deg, Smart, jeg vet du er der.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tenker å rense EGR-ventilen på Saaben selv, fant fremgangsmåte på nettet.

Er dette noen man enkelt kan gjøre selv, eller er det verkstedmat?

Virket meget enkelt ifølge linken nederst på siden, og bilen har litt problemer med risting. Selv vet jeg ikke om EGR-ventilen er skylden i dette, men det er verdt et forsøk.

http://www.saabscene.com/forum/threads/127339-HOWTO-Remove-amp-clean-EGR-valve-on-1.9-TiD-8v-(120bhp)-engine

Lenke til kommentar

Tenker å rense EGR-ventilen på Saaben selv, fant fremgangsmåte på nettet.

Er dette noen man enkelt kan gjøre selv, eller er det verkstedmat?

Virket meget enkelt ifølge linken nederst på siden, og bilen har litt problemer med risting. Selv vet jeg ikke om EGR-ventilen er skylden i dette, men det er verdt et forsøk.

http://www.saabscene...-TiD-8v-(120bhp)-engine

Fiat motorene har tildels problemer med EGR ventilen, så det kan være skyld i ristingen din, småkjøring og kjøring på lavt turtall er ikke godt for disse motorene. Anbefaler deg absolutt å rense egr ventilen din, er ikke så fryktelig vanskelig.

Anbefaler deg også å lese denne tråden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...