Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha, ja, eller enda bedre: kjøpe en billig bil nr to som går på bensin. Da anbefaler jeg veteran for de slipper jo nesten alt av avgifter..

Veteran: check. Bensin: check. Svær V8 med sinnsykt forbruk: check. Geländewagen :D

You win

Fikk forøvrig nettopp vite at politiet har vurdert den nye paragrafen og:

1) Kommer ikke til å prioritere å sjekke om folk kjører diesel eller ikke

og

2) Har litt utfordringer med å identifisere dieselbiler på avstand ved en eventuell kontroll

post-116700-0-64583700-1339738214_thumb.jpg

Skjønner ikke åssen by"rådet" ikke beregna denne problemstillingen inn i den gode idéen sin. Åja, det er jo ikke de som skal stå for kontrollvirksomheten, det kan jo politiet gjøre for de har jo ikke sååå mye å gjøre.. /facepalm

Lenke til kommentar

Når nåla på motortempratur ikke går heeelt til midten, hva kan det være? Den er 1-2mm fra å være i rett posisjon. Motor blir relativt kjapt varm (altså dit den skal være). Jeg trodde det hadde noe med eksosen å gjøre, men når dette ble fikset på så gjorde det ingen forskjell med tempen. Første jeg tenkte på er vel at termostaten begynner å fuske..?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om vår lokale redneck er politisk ukorrekt nok til å inrømme det, men jeg tipper at han kunne tenkt seg 4 slike:

*GIF*

Genialt påfunn. Dessverre ikke helt perfekt gjennomføring.

Er ikke ordentlig jackass før han gjør det der i minst 60km/h.

Lenke til kommentar

Finnes det noen Volvo C30'er til 50-100, som det ikke er noe galt med? Så en slik utenfor skolen i dag, og syntes den var jævlig staselig. Sjekka finn, men de koster minst 130 virker det som, så de er kanskje nye alle sammen? Kjett isåfall...

Lenke til kommentar

Når nåla på motortempratur ikke går heeelt til midten, hva kan det være? Den er 1-2mm fra å være i rett posisjon. Motor blir relativt kjapt varm (altså dit den skal være). Jeg trodde det hadde noe med eksosen å gjøre, men når dette ble fikset på så gjorde det ingen forskjell med tempen. Første jeg tenkte på er vel at termostaten begynner å fuske..?

Skjedde det samme med min i vinter, bytta termostat og etter det har det ikke vært noe tull.

Kan gåen lambda-sensor også gi denne feilen? Har en diagnose-test utført for en stund siden. Kan virke som lamda-sensor er gåen?

EOBD-kode / Feilkode / Sansynlig årsak
P0133 / Oppvarmet oksygenføler 1, sylinderrekke 1 - treg respons / Oppvarming ute av funksjon, ledningsnett, oppvarmet oksygenføler
P0133 / Oppvarmet oksygenføler 1, sylinderrekke 1 - treg respons / Ledningsnett, oksygenføler

Endret av Bruno Mars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...