Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Bilen ville ikke starte når vi skulle dra, og måtte få starthjelp med startkabler, den starta den uten problem.

Høres ut som du har tatt livet av litt elektronikk. Ta batteriet ut, lad det med jumpstarter (de fleste har en hurtigladefunksjon), og sett det tilbake når du skal starte. Da slipper du mest sannsynlig det her neste gang.

Hehe, du henger litt etter :)

Bilen er reparert og står pent og pyntelig med ny dynamo i garasjen.

Vaska den med børsteløs maskin og støvsugde teppene gjorde de også.

Edit: mener jeg skrev her en plass hva diagnosen var.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste taxier er jo diesel biler, skal disse få dispensasjon? Jeg synes også at de som har dieselvarmere burde få disp, en varm motor forurenser ikke like mye som en kald en.

Jeg tror uansett at dette vil resultere i at folk kjøper en ræva bensinbil som de bruker i steden for dieselbilen (som trolig forurensere mindre)..

Lenke til kommentar

Ikke overraskende at dette skjer, vi lever tross alt i norge for det første, og det var vel bare et spørsmål om tid før de måtte rette opp i brøleren fra 2007 når de senket avgiftene på diesel så mye at vi gikk fra 30% markedsandel til over 70% i løpet av få år. I dag er vel tallet nærmere 90%.

Politikerne får jo sikkert dispensasjon fra vedtaket og/eller nye bensinbiler betalt av oss velgerne allikevel så de /care. Hurra for kommunist/sosialistregjeringen vår og hurra for alle mine landsmenn som har valgt dem. Samtidig blir de rike bare enda rikere...

I tillegg økes prisene på bomringen og alternativet for de som bor litt utenfor er det ene toget fra Jessheim i timen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser på samme side at ensomme også har høyere kreftrisiko. Så hvis du er singel og kjører bil så må du sikkert snart betale ekstra avgift til staten.

Tviler ikke et sekund.

I enkelte byer i Norge er det omtrent umulig å leve og eie noe samtidig om man er singel, selv om man har godt over gjennomsnittlig lønn.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Ser på samme side at ensomme også har høyere kreftrisiko. Så hvis du er singel og kjører bil så må du sikkert snart betale ekstra avgift til staten.

Tviler ikke et sekund.

I enkelte byer i Norge er det omtrent umulig å leve og eie noe samtidig om man er singel, selv om man har godt over gjennomsnittlig lønn.

Knapt mulig, det. Får finne et kollektiv og bo på et rom i en 4-roms sammen med 3 partysvensker med mindre du har godt satte foreldre, rimelig høy inntekt eller en arv eller to å lene deg på..

Jeg er litt spent på åssen de skal klare å håndheve dette når de ikke har politi nok til å ta alle som kjører som svin på E6 hver dag jeg skal til og fra jobb.. Vurderer å lage egen youtube-kanal og montere et GoPro HD kamera i grillen på bilen for jeg ser så mye rart nærmest hver dag...

Lenke til kommentar

Jeg er litt spent på åssen de skal klare å håndheve dette når de ikke har politi nok til å ta alle som kjører som svin på E6 hver dag jeg skal til og fra jobb...

De får sette brannvesenet på jobben:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10050732

Ha ha, ja, eller enda bedre: kjøpe en billig bil nr to som går på bensin. Da anbefaler jeg veteran for de slipper jo nesten alt av avgifter.. Denne for eksempel er jo et fint alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...