Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vi må gjøre det vi kan for å bevare miljøet på planeten = høye avgifter på våre 2.5 millioner biler sånn at vi ikke kan kjøre rundt i stormotoriserte miljøsvin. Så kan nesten resten av verden drite i det og kjøre rundt i 240 millioner v6 og v8. Makes perfect sense..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke miljøvernministeren som ble catcha i det hun fylte bensin på en Ford Exploreren?

"

Miljøforkjemper Frederic Hauge haiker med privat jetfly fra Berlin til Torp i Sandefjord i ettermiddag for å rekke møtet med 600 norske journalister på konferanse i Tønsberg.

"

Kilde;

Men driter fulstendig i miljøet, det er lommeboka jeg er mest bekymret over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor stramt budsjettet ditt er da, men det er da ikke sååå stor forskjell på om bilen bruker 0.7 eller 0.9 på mila. Om valget står mellom en dæv Toyota (0.7l/mila) eller en morsom tysker (0.9l/mila), så vet jeg lett hva jeg ville valgt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor stramt budsjettet ditt er da, men det er da ikke sååå stor forskjell på om bilen bruker 0.7 eller 0.9 på mila. Om valget står mellom en dæv Toyota (0.7l/mila) eller en morsom tysker (0.9l/mila), så vet jeg lett hva jeg ville valgt..

Foretrekker en morro Toyota fremfor en dæv tysker selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

En morsom Toyota er nok morsommere enn en morsom tysker, bortsett fra de upraktiske tyskerne såklart. Ref Toyota GT-86, Celicaer, Supraer. Kontra en A8 med V8er, sikkert moro, men når det kjennes ut som du får slagside i hver sving, da er det ikke like moro. Praktisk som kjøretøy for transport, ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

RS-serien til Audi blir vel det eneste, om de skal være praktiske.

Men en Subaru Impreza WRX STI er like praktisk og like morsom. Firedørs Nissan Skyline også, selvom de ikke kan fås inn i Norge (skyld på Norge). Finnes sikkert flere også, Legacy med 2,5 turbo, men igjen er jo Norge ødelagt på det punktet (SAE-biler)

Lenke til kommentar

Så de ryktene jeg har hørt om at BMW og Mercedes har morsomme og praktiske biler er ikke sanne?

Jakke, legg et begrep på hva som menes med praktisk og morsom så skal nok mange her inne komme med flere biler enn audi sin RS serie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

M-serien? C/E63 AMG?

Trenger ikke å gå så høyt opp i performance for at Ola nordmann skal ha det morro på veien?

Hell, nye 118i er da plenty med morro..

Vist en skal være virkelig kjip, er jo Ford Focus 1.0T 125hk nok til å ha det moro på norske veier også.

Eller f.eks. en liten roadster.

Lenke til kommentar

M-serien? C/E63 AMG?

Trenger ikke å gå så høyt opp i performance for at Ola nordmann skal ha det morro på veien?

Hell, nye 118i er da plenty med morro..

Fysj! Man skal ikke ha det morro på veien! Man skal fra A til B i sin grå Passat! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Med praktisk så skal det MINST være fire dører, ergo ingen coupe. Nevnte jeg Mazda 6 MPS, Mazda 3 MPS, Toyota Corolla T-Sport?

Lenke til kommentar

Da har man M3, RS4 og C63 i tilsvarende størrelse;)

For ikke å snakke om 135i og RS3!

Men for all del, de du nevnte er kule biler, men jeg holder en knapp på tysk.

Eneste ikke tyske jeg kunne tenkt meg for øyeblikket måtte vært Subaru BZR:D

Fasan så mye moro man får for pengene der, boxermotor og bakhjulsdrift. weeeeeee!

Endret av Timster
Lenke til kommentar

I dag satt jeg på jobben og så på de største kålskallene du kan tenke deg.

Det hadde vært en liten fender bender, en bitte liten en. Og hvor valgte de å diskutere skademeldinga? Jo, i et jævla kryss der hvert fjerde kjøretøy har fler enn fire hjul.. Den ene hadde henger og! Tok bortimot tre kvarter.

Det må være noe av det mest irriterende jeg har sett på lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...