Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk selv:http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=no

 

Meget vanskelig å finne fram den kalkulatoren. harhar.gif

 

 

klikk deg inn på toll.no, så på Kalkulator: innførsel av kjøretøy.

 

Hehe, fant den faktisk. Men engangsavgift er vel toll og mva? Så sånn sett blir det jo billigere enn i Norge.

 

Engangsavgift er kun toll. Mva kommer i tillegg (25% av kjøpesummen + frakt).

 

Så regnestykket blir i alle importtilfeller: ((Kjøpesum + frakt) * 1,25) + toll = faktisk sum i norge

Lenke til kommentar

Ser ut til at den neste Porsche 911 (internkode 991) vil få en bokser-firer som innstegsvariant når den visstnok skal vises frem til neste år. Er lenge siden vi har sett fire-sylindret motor i en Porsche nå - 924 var vel den siste om jeg ikke tar feil - og det vil være første gang 911 kan leveres med noe annet enn en bokser-sekser.

Lenke til kommentar

Volvo V60 R-Design ph34r.gif

 

Me like, me like very much. Synes at V60 ser utrolig mye bedre ut enn S60.

 

 

Jeg er overhodet ikke noe Volvo-menneske, og jeg må innrømme at jeg helst ikke vil bli sett i en svensketraktor, men dette så faktisk ikke gæernt ut i det hele tatt. Er det dette det blir av Volvo etter at kineserne tok over kan man kanskje slappe av litt?

Lenke til kommentar

Det tar nok fire-fem-seks år før vi får se en "hel-kinesisk" bil fra Volvo.

 

Alt som kommer før den tid er hvertfall påbegynt før kineserne kom inn i bildet.

 

Angående S60 R-design, så syntes jeg det er en fryktelig kul bil. Det eneste problemet med denne, og alle andre R-desgin-modeller, er speilene. De hermer etter Audi med alu-speilene, men i mine øyne ser det ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Trenger statistikk på forbruk med forskjellige sorter girkasser. Noen som har forslag til aktuelle biler der det går ann å sammenligne identisk motor med minst to forskjellige automat-former + manuell?

 

---

 

Bør det være uproblematisk mtp størrelse å sette et exide maxxima 900-batteri i en liten astra? Batteriet jeg har fra før er utslitt, og av typen "normal" størrelse med 50-ish Ah.

 

Fikk ikke start idag. Irriterende, men forventet. Blir nytt batteri når studielånet kommer :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Men Easytronic er jo noen hakk under dobbeltkløtsj-kassene når det gjelder både ytelse og økonomi.

For ikke å snakke om kjørekomfort/-glede. Gjelder både MultiMode fra Toyota, EMG fra Peugeot/Citröen og EasyTronic fra Opel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Oppgitt forbruk ja.

Joda. Men Easytronic er jo noen hakk under dobbeltkløtsj-kassene når det gjelder både ytelse og økonomi.

Det vett jeg jo, men nå spurte du vel ikke akkuratt om det heller?

Jeg gidde deg bare et forslag om til hvilke biler som hadde flere forskjellige typer girkasse på samme motor, som du ønsket.

 

Sa vel aldri noe om at Opel sine Easytronic kasser er det beste du får fatt i? Er strengt talt en grunn til at jeg har manuell girkasse i min bil :-)

Lenke til kommentar

Gad ikke og lage en ny topic om dette :p

Men hva mener dere om Audi TT fra 06-010? Har begynt og bli litt keen på en, spesielt etter jeg leste noen reviews. Skal jeg ha en så blir det en til under 400k lapper hvertfalt. Med framhjulstrekk skulle den vist være utrolig bra og kjøre ifølge Top Gear, og den er jo billigst også! Forløbig mener jeg TT virker som et utrolig bra kjøp, eller?

Endret av Hanihagen
Lenke til kommentar

Kul bil, men den er langt fra best på kjøreglede til den prisen.

 

Andre biler du kan kikke på er Mazda RX-8 og MX-5, Honda S2000 og nye Peugeot RC-Z.

 

ja nei jeg er veldig opptatt av at bilen skal være tysk og se bra ut så da faller de nok ut desverre. Ingen her som har prøvd en sånn?

Har vært oppe hos en Audi forhandler, men de hadde ingen TT til prøvekjøring :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kul bil, men den er langt fra best på kjøreglede til den prisen.

 

Andre biler du kan kikke på er Mazda RX-8 og MX-5, Honda S2000 og nye Peugeot RC-Z.

 

ja nei jeg er veldig opptatt av at bilen skal være tysk og se bra ut så da faller de nok ut desverre. Ingen her som har prøvd en sånn?

Har vært oppe hos en Audi forhandler, men de hadde ingen TT til prøvekjøring :/

Vist du er såpass trangsynt går du glipp av mye moro, no offence.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...