Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De skal lage en ny "Christmas Special", som kommer i romjulen, men utover det blir det ikke mer Top Gear i 2012. Det var vel snakk om ett eller annet Simon Cowell-show som skal på luften på BBC til høsten.

Ja GT86 er vell spennende nok, men det er en Subaru Litt som en Thailandsk ladyboy egentlig. Alt er fint og flott til du tar den med hjem og finner en boxer med Subaru merke på under panseret.

Om du faktisk åpner panseret på GT86, så vil du oppdage både Subaru- og Toyota-navnet på toppen. :) For øvrig er det vel slik at Subaru tok seg av mesteparten av det tekniske (med unntak av direkteinnsprøytingen til motoren), mens Toyota gjorde design, om jeg ikke har forstått helt feil.

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Om du faktisk åpner panseret på GT86, så vil du oppdage både Subaru- og Toyota-navnet på toppen. :) For øvrig er det vel slik at Subaru tok seg av mesteparten av det tekniske (med unntak av direkteinnsprøytingen til motoren), mens Toyota gjorde design, om jeg ikke har forstått helt feil.

Det er så vidt jeg vet ikke 100% bekreftet i fra begge parter akkurat det du sier, men det er ihvertfall i den retningen ting er blitt sagt i fra toyota og subaru.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og tanken bak det å dele utviklingen er jo god, nemlig å få ned prisen.

Her til lands drepes jo bilen av avgifter likevel, så for oss har det lite å si.

Lenke til kommentar

Forresten, så går norges første drifte NM av stabelen på skantraff i kristiansand i helgen. Link til event på facebook

Det går rykter om mange råe biler, og været ser ut til at vi kan få en del blårøyk :D

Anbefaler alle som har anledning til å ta seg turen!

Dette kommer til å bli dekket av viasat motor også

Bilen min er m3 e46killer :D

Måtte sikkert ha vært flaut at en forester forsvant i horisonten..

Det tenker jeg og :p

Så lenge flaska i bagasjen er full, og man ikke er redd for motoren, så er de fleste biler M3 killers;)

Vel jeg tror min bil bruker en del mer enn en M3, og tror ikke han i M3'en hadde venta at en Subaru Forester skulle dra forbi han når han trødde det han kunne :p

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Nei jeg veit hvilken motor du har ;) Jeg måtte bare bryte ut av meg noen av mine BMW fordommer :D

Dog er jo e46 den fineste bilen de har produsert, bortsett fra den Efficient dynamics konseptsaken, og såppass billig at hvermansen har råd til den, så da dreper jo det "pappagutter som ikke kan skru" poenget også :D

Hestekrefter midt på 300 tallet en plass skal ikke være noe problem om man dytter på med litt gass og alkohol :) Har ikke yppet mot så mange M3er, men er flere 325 og 528 som har blitt overasket over hvor mye futt det er i den gammle 626en, og det er like morsomt hver gang. Den har ikke gassflaske da, men motoren er ikke den samme som kom fra fabrikken ;)

Lenke til kommentar

M3 E30 i henna red er jo bare en "must own before i die" bil.. BMW er de som har lagd verdens feteste lyd i en rekkefirer spør du meg.

Også har du jo E21, den er også sexy, samt 5 serie E28...

For ikke å snakke om 6 serie E24... Generelt de eldre BMW'ene med sharknose er jeg veldig glad i...

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Fortell mer om 626'n :p (Mazda, ikkesant ? :p )

Mazda ja :D Er ikke så mye å fortelle egentlig, de ble jo levert emd V6 her til lands, da i combi utgaven.

Sedan ble bare levert med V6 i USA, men klarte å overbevise BT om at det var samme karosseri på USA sedan og EU sedan. Så da ble 1.8ern byttet med V6. Euroutgaven har 164 hester, men Japanerne hadde en utgave av samme V6ern som har rett under 200hester, såe :wee: Et raskt søk på youtube etter KLZE burde gi mye sinna 626er, MX6er og Ford Probe.

Er ikke så voldsomt i forhold til mye av de andre gromme sakene som man får tak i, men har hatt 626en siden jeg var 18, så den kommer jeg å ha til jeg kryper under torva. Og så er det en veldig morsom sleeper:D

Holder på å bygge sammen en enda sintere sak til MX-6en, med 11.5:1 i kompressjon og temmelig kvasse kammer for å kjøre med E85 og NOS. Turbo hadde jo vært å foretrekke men jeg er redd for trøbbel om jeg kræsjer med den. Temmelig ukoselig å få et par milioner i regresskrav etter en ulykke :p

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...