Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Drittlei bil nå. Skal kjøpe meg noe til +/- 50k etter sommeren nå tror jeg. Bare gi plent faen. Tipper det aldri kommer til å skje noe med den...

Garantert ikke!:-)

Lenke til kommentar

Det lønner seg helle ikke å kjøpe nytt. Skjønner at gleden ved å eie en helt ny bil, og de valgmulighetene man får frister, men det er ikke smart økonomisk sett.

Mine foreldre var så heldig at de fikk avsalg som tilsvarte mer enn sette-nøkkelen-i-bilen-tapet når de kjøpte ny bil. Det inkl at de kan velge farge og utstyr selv gjorde ny vs brukt bil-valget lett..

Lenke til kommentar

Tror jeg har hun som har kjørt i meg. Alt av vinkler og skraper stemmer. Bare dumt hun har mye skraper mange plasser. Jeg hadde ingen farge på min bil, og den bilen hadde lister i svart plast. Hvordan skal jeg gå frem her? Noen som vet om det er mulig å få sjekket hvor ferske sårene i hennes bil er?

Lenke til kommentar

Var en yngre mann. Skurra skikkelig i stemmen når jeg konfronterte og holdt hele tiden på å si "det kan jo være at jeg har vært borti, men jeg vet ikke". Lina opp bilene og han mente noen av ripene var for høye til å være fra hans bil (vi er bare 4 biler der...).

Anmeldelse blir det uansett etter jobb idag.

Lenke til kommentar

hehe, "jeg var kanskje borti" betyr vel at han var borti.. Man vet vel det? Når jeg gjennom åra har vært uheldig var det ikke noen tvil. Slikt både høres og merkes.

Problemet er jo at politiet ikke får gjort så ille mye. De kan sikkert spørre fyren, men han trenger ikke si så mye mer enn "it wasn't me".

Lenke til kommentar

IC foran fordi at større kjølevolum, og stor turbo = mer gamp.

Er basically ingen strålevarme opp på kjøleren.. Kjente på den i dag etter hard kjøring og den var ikke varm i det heletatt.

Går mer luft enn du tror gjennom scoopet..

EDIT: Også skal jeg ha på en sånn "turbovott" over turboen for å holde mer av varmen fra den inne, og da blir det lite strålevarme igjen.

Husk at det er en boxermotor, så kjøleren står faktisk lenger vekk fra sylinderene nå enn det den hadde gjort i skjermen. I skjermen er det også dårligere oljeflow.

Foran intercooleren er det ikke plass =)

Også har jeg grei oljetemp når jeg kjører vanlig, men når jeg klemmer gassen i gulvet begynner den å bli litt høy, så er kun for banekjøring i høy fart jeg får bruk for kjøleren uansett =)

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Får fnatt! enda mer dritt på 0:45.

http://www.youtube.com/watch?v=2Fm5YYjqyAs

Her er skadene på min bil, og linet opp med den jeg mener har kjørt i meg. Han "visste ikke om det var han, det kunne jo være, men han tok ikke på seg noe"

Har hvertfall fått anmeldt forholdet med tanke på forsikring, og gitt de all informasjon om de to bilene i parkeringsanlegget med bilder osv. Venter bare på henleggelsen nå, hehe.

Her stod jeg parkert, mest mulig inntil alt annet enn biler.

Skaden

Mye gikk heldigvis bort, men nytter ikke med en polering kan man si. Er heller ikke noe lakk fra en annen bil på min, så minner om noen gummilister har vært borti.

Oversiktsbilde

Enda et for å se stolper osv, man kan se at han alltid setter bilen på skrå og har en vanskelig utgang (hvertfall om man ikke kan kjøre, stod jo å så på når han rygga ut idag...)

Skade på min og hans bil, han hadde jo en god del plasser så han mener den skaden er gammel og ikke "matcher" min...

NB, bilde 1,2 og 3 er tatt på hendelsesdagen og resten for å få en oversikt idag. (Vannsporene er laget av meg)

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Var en yngre mann. Skurra skikkelig i stemmen når jeg konfronterte og holdt hele tiden på å si "det kan jo være at jeg har vært borti, men jeg vet ikke". Lina opp bilene og han mente noen av ripene var for høye til å være fra hans bil (vi er bare 4 biler der...).

Anmeldelse blir det uansett etter jobb idag.

Fronten på golfen er jo bøylig plast, slik at den fint kan bøyes over rammen til den hvite bilen. Det ser ut som rammen hans passer perfekt utifra bildene. Jeg hadde nok anmeldt.

Lenke til kommentar

Sånn sett er jeg veldig glad for at jeg bor oppe på landet der den største trusselen for skader på parkeringsplasser er løpske elger.

Hvorfor det, når jeg har et scoop på panseret ? =)

Fordi du da kan ha den der sier jeg!!!!!!

Nå var jo ikke jeg klar over at du hadde scoop, selv om jeg hadde mine anelser om dette.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...