Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En og annen traktor og hjullaster kan finne på å gjøre det, men jeg har aldri opplevd at biler gjør det. Kan ikke huske å oppleve at mopeder har gjort det heller, og jeg skal innrømme at jeg ikke gjorde det selv når jeg var en "scooter-faen", men jeg har gjort det noen ganger når jeg har kjørt moped etter at jeg fikk lappen på bil.

Uansett, jeg var så vidt inne å kikket på noen Saaber til salgs i sted, og det er veeeldig fristende å handle en strøken 9000 turbo når de er så billige som de er her i Storbritannia - til tross for min relativt beskjedne studenttilværelse.

Lenke til kommentar

Ang, S1 debatten så tror jeg at det er noe i denne linken om det.

http://www.speedlux....d-anniversario/

http://www.automotor...C3%A5r-i-paris/

Dert er bilder av en ny eventuell Ur-Quattro som er bygget på S5.

Hadde mye heller håpet å se noe sånt som S1 enn noe med forhjulstrekk.

Jeg hadde derimot ikke synes det var så værst med en A1 2.0T Quattro.

Jepp. Dette prosjektet har det vært stille om en stund, men det hadde vært hyggelig om de viste denne i Paris:

http://www.worldcarfans.com/109080720949/audi-project-anniversario-s5-quattro-due-in-2012audi-project-anniversario-s5-quattro1.jpg

Og S1-navnet er nok skrinlagt som Tee-Zee sier:

http://www.worldcarf...e-for-a1-14-tsi

According to PistonHeads.com, Audi considered using the S1 name for the range-topping A1 1.4 TFSI, which it will be premiering at the Paris motor show next week, but later chose not to put an 'S' label on the car.Apparently, Audi didn't want to dilute the 'S' badge's cache by applying it to a car without its famed quattro all-wheel drive system.

The Audi A1 1.4 TFSI is a front-wheel drive compact hatch fitted with VW Group's award winning 1.4 liter TFSI engine. For the A1's top variant, the engine is dialed up to 136 kW (185 PS / 182 hp) and 250 Nm (184 lb-ft) of torque. The A1 1.4 TFSI is also fitted with Audi's seven-speed S tronic dual-clutch transmission. The 0-100 km/h sprint for this A1 takes just 6.9 seconds and the car has a top speed of 227 km/h (141 mph). Fuel-economy is 5.9 liters/100km (40 US mpg) and CO2 emissions are 139 g/km (224 g/mile).

The model will make its public debut at the Paris motor show on October 2 (September 30 for the press) and will go on sale later in the year.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
De fleste voksne, erfarne sjåfører med trege kjøretøy/stil er flinke til å kjøre av veien og slippe folk forbi.

Dette har jeg aldri opplevd.

Dette har jeg opplevd mange ganger. Om jeg kommer veldig fort bak en som holder fartsgrensen så er det ikke sjelden de svinger av veien for og slippe meg forbi.

Syns det er fint jeg, for da slipper jeg og kjøre forbi :)

Lenke til kommentar

I går opplevde jeg også veldig samarbeidsvillige sjåfører på langtur. Det var mørkt og en bil foran meg skrudde av langlysene for å signalisere til meg at det var klart å kjøre forbi på ei strekke. Veldig greit, ikke alltid så lett å kjøre forbi når det er helt mørkt vet dere. En annen trailer gjorde det samme, og blinket også inn til siden. Slikt gjør det så mye enklere og tryggere i trafikken.

Lenke til kommentar

I går opplevde jeg også veldig samarbeidsvillige sjåfører på langtur. Det var mørkt og en bil foran meg skrudde av langlysene for å signalisere til meg at det var klart å kjøre forbi på ei strekke. Veldig greit, ikke alltid så lett å kjøre forbi når det er helt mørkt vet dere. En annen trailer gjorde det samme, og blinket også inn til siden. Slikt gjør det så mye enklere og tryggere i trafikken.

Gode vaner i trafikken, det der.

Og skulle du av en eller annen grunn bli forbikjørt av en trailer har jeg lært at det er greit å blinke på dem med fjernlysene når de har passert også, så vet de at de går klar av deg. Sånt gjør livet lettere for dem óg ;)

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Egentlig ikke enig i at den er så fryktelig spennende.

Uten at jeg er helt sikker, så ser dette mer ut som en facelift enn en ny modell. Interiøret ser jo ut som i forrige generasjon 5-serie/dagens treer, og det har ikke blitt gjort fryktelig mye med designet utvendig.

Nå er jo jeg motstander av SUV-er generelt, og kanskje spesielt disse små, ubrukelig trang og lite velkjørende kompakt-SUV-ene som koster mer enn en tilsvarende stasjonsvogn.

Nye 6-serie, derimot. Der har man en spennende bil.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke enig i at den er så fryktelig spennende.

Uten at jeg er helt sikker, så ser dette mer ut som en facelift enn en ny modell. Interiøret ser jo ut som i forrige generasjon 5-serie/dagens treer, og det har ikke blitt gjort fryktelig mye med designet utvendig.

Nå er jo jeg motstander av SUV-er generelt, og kanskje spesielt disse små, ubrukelig trang og lite velkjørende kompakt-SUV-ene som koster mer enn en tilsvarende stasjonsvogn.

Nye 6-serie, derimot. Der har man en spennende bil.

Sånn sinnsykt spennende er den ikke, naturligvis, men den har blitt en smule bedre enn den forrige versjonen så langt jeg kan forstå. Poenget var egentlig bare å få i gang en liten diskusjon utenom de vanlige diskusjonene som relativt ofte går ut på å sutre over norske avgifter eller sikle på sportsbiler som koster en familieformue.

Fysisk sett er den nye versjonen 10cm lenger og et par centimeter bredere enn forrige versjon. Vi har aldri hatt en SUV før, så det kunne være litt spennende å prøve en slik en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...