Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Awsome

Nei, drømmebilene hadde nokk gått i;

Land Rover - Ranger &--#60;3 land-rover-range-rover-05.jpg Du har også; Cadillac - Escalade 2007-cadillac-escalade-esv.jpg Kan til tider lene meg mot; Mercedes Benz - G Class 2009-Brabus-Mercedes-Benz-G-Class-V12-S-Biturbo-car-wallpaper.jpg

Er du amerikaner ?
Godt spørsmål, men nei. Hmm, skeptisk på om de kjører rundt med Mercedes og RangeRover der borte..

Er også glad i Aston Martin (James Bond bilen)

*Ille mye endringer jeg skulle da..

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Awsome

Nei, drømmebilene hadde nokk gått i;

Land Rover - Ranger &--#60;3 land-rover-range-rover-05.jpg Du har også; Cadillac - Escalade 2007-cadillac-escalade-esv.jpg Kan til tider lene meg mot; Mercedes Benz - G Class 2009-Brabus-Mercedes-Benz-G-Class-V12-S-Biturbo-car-wallpaper.jpg

Er du amerikaner ?
Godt spørsmål, men nei. Hmm, skeptisk på om de kjører rundt med Mercedes og RangeRover der borte..

Er også glad i Aston Martin (James Bond bilen)

*Ille mye endringer jeg skulle da..

Skulle egentlig si neger, men that would be racist :p

Lenke til kommentar

Kilder på at vippelykter er ulovlig?

Jeg var kanskje litt enkel i ordleggingen der. Veldig kjapp googling henviste meg til Wikipedia (hvor ellers?), hvor man kan lese

Internationalized ECE auto safety regulations have also recently incorporated pedestrian-protection provisions restricting protuberances from car bodies, making it more difficult and expensive to design compliant pop-up headlamps.

... noe som forklarer hvorfor man ikke har sett vippelykter på en stund.

Lenke til kommentar

RX-7'en er definitivt en av de bilene som er tøffe med vippelykter :thumbup:

Pappa har selv en bil med vippelykt (flere faktisk), en Fiat X1/9 faktisk. Kanskje ikke en så veldig spesiell bil eller tøff, men den gjør seg med vippelykter den også.

Mange artige detaljer på den bilen, ettersom den er designet av Bertone. Dørhåndtak som er helt klin like dørhåndtakene på for eksempel Lamborghini Urraco. Turtallsmåler, speedometer helt likt det som var på Lancia Stratos.

Om noen år har vi en plan om å montere en 2,5l Alfa Romeo V6 i den ene X1/9en. Blir nok artig det :)

Den har dog en motor som utgir over 180 hk for øyeblikket, i en bil som veier under 900 kg, så "den går som en Lotus". (For å ta i litt).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

RX7 er vel en av de eneste som har vippelykter som er hengsla sånn at lyktene alltid står rett uansett. Så jeg kan i teorien ha lowrise og fortsatt lyse like langt som de skal, ikke 200SX style som ser rett ned i bakken.

Lenke til kommentar

Ang. designdetaljer på Fiaten:

Det er jo ikke noen ukjent sak at italienske designere tok noen "snarveier" her og der. Lamborghini Miura har for eksempel frontlykter tatt rett fra Fiat 850, men Marcello Gandini la til disse svarte omkransene for at den skulle skille seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...