Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regler er til for å brytes! *host*

Regler/lover som oppleves som ekstremt tåpelige og umoderne for oponionen skal, må og bør brytes.

Lurer på om enn kunne montert M3-motor i en 316i compact, det kunne vært ganske latterlig, spesielt med alt annet tilnærmet originalt.

Jeg ler bare av tanken. :D

Lenke til kommentar

Ja, da begynner det seriøst å nærme seg kjøp av ny Focus, men fan.. Skal man ha morsom 1 liter bensin med 125hk, eller en drivstoffgjerrig diesel med 115 hester? Jeg har ikke prøvd oljebrenneren enda, men regner med at den har de typiske fordelene og ulempene.

ps: Bruker dieselbiler fremdeles mye olje? Kanskje "oljebrenner" har blitt en urettferdig betegnelse?

Lenke til kommentar

Ja, da begynner det seriøst å nærme seg kjøp av ny Focus, men fan.. Skal man ha morsom 1 liter bensin med 125hk, eller en drivstoffgjerrig diesel med 115 hester? Jeg har ikke prøvd oljebrenneren enda, men regner med at den har de typiske fordelene og ulempene.

ps: Bruker dieselbiler fremdeles mye olje? Kanskje "oljebrenner" har blitt en urettferdig betegnelse?

Morsom bensin eller gjerrig diesel.. hmmm... hvis det er sånn du definerer alternativene så vet du jo selv. Skal du kjede deg bak rattet og spare penger??

Lenke til kommentar

Kjede seg og kjede seg.. Bensinmotoren er vel litt mer "artig", men dieselen går faktisk litt fortere. Spørsmålet er hvor mye det er å spare på drivstoffet. Den ene skal ta 0.4 på mila, den andre 0.5, ikke så stor forskjell, altså, men så er det forskjellige priser på suppa også.

Noen sier jo at det er morsomt med diesel.. Har ikke prøvd selv.

Det heller mot bensin, men må vente til jeg har prøvd dieselen.

Lenke til kommentar

Kjører ikke så ille mye heller, ettersom jeg bor nesten oppå jobben. De neste to årene har det nok ikke så mye å si. Grunnen til at jeg vurderer diesel er noe mulig pendling i horisonten, og ettersom jeg har et femårsperspektiv på bilen kan det fort bli litt å spare.. Kan jo regne litt på det, ja.

Meh, det er bare penger. Og hvis det er som Amberlamps sier, at motoren er kjip, blir det et ganske enkelt valg.

Lenke til kommentar

God morgen forumfolk!

Driver å monterer brakett som jeg kan feste 1000metere på.. Men som dere kan se på bildet, så er fangern bua og plata flat. Har tenkt å feste med skrue og mutter. Skal jeg kjøre på og feste den slik den er nå, eller skal man prøve å bøye til braketten på en eller annen måte?

What to do?

ea760ace.jpg

Lenke til kommentar

Gummi er flott det ja. Kan enten kjøpe to slike som du henger opp eksosen med, og skjære dem til. Er ganske stiv og holdbar gummi på dem.

Til å feste med ville jeg brukt låsemuttre med sånn plastikkant på. Og selvfølgelig rustfrie! Disse krever dog at du holder mot på baksiden når du skrur, men så slipper du at det faller av midt på veien:D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...