Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Halla peepz http://www.youtube.com/watch?v=2jiTb7SDqhk Tee-zee, du har sikkert kjørt noen nyere Mercedeser i det siste, har alle et ENORMT læg i responsen på gasspedalen? Får helt fnatt av hvor treigt den reagerer.

Har ikke Flash her, så får ikke sett videoen.

Dieselmotorene til M-B er ikke de mest responsive, nei. Dieselmotorer generelt er jo relativt trege i responsen. Irriterer meg alltid over det når jeg har kjørt min egen bil lenge.

Lenke til kommentar

Noen som har bytta clutchsylinder før? Clutchen er slapp som en padde, men jeg har ikke veldig lyst å levere bilen inn på verksted. Har lest litt rundt på the interwebs og det ser innviklet ut.

Nei, fettlett :D Spørs bare hvor den sitter på bilen din:)

På min er det vell 4 bolter kansje, og en skrupakning til clutchslangen.

Lenke til kommentar

Javell, hørte av en kompis at det var en stressende jobb. Trodde den satt sånn i torpedoveggen bak clutchpedalen en plass. Ser ihvertfall veldig kronglete og ekkelt ut. Må uansett isåfall kjøpe nye deler, da jeg ikke har råd til ny. Men sjekket med bremsevæskenivået idet jeg tok inn clutchen, det beveget seg ikke, og ifølge en nettside skal det bevege seg hvis sylinderen er gåen. Kan også være lekkasje i slangene, men igjen så er det for kronglete for meg. :p

Lenke til kommentar

De bruker samme væska, så felles beholder er ikke noe problem =) Suger litt hvis det ene systemet lekker slik at det andre får sugd luft, men beholderen har somregel en liten splitt i bunnen der hvor clutch og brems har hvert sitt uttak som gjør at ikke den ene suger luft om den andre tømmer beholderen. (Did i make sense now ?) xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...