Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg gikk bananas med LED på den forrige bilen min.. Elsket det.

 

2 bilder øverst er når jeg kjøpte den, kjedelig og originalt.

 

2 i midten er etter jeg satte inn nye front, og LED baklykter, røde LED kjørelys bak, LED bremselys rett under spoiler, LED ryggelys, LED kjørelys foran (kombinert med blinklys, lyser hvitt når de er på, og når du skrur på blinklys så skifter de til blinkende orange. Det heter LED switchback)

 

1 nederst er hvordan det så ut i mørket uten frontlys på. Den ene ringen i venstre frontlykt virket ikke, så jeg koblet ut den ytterste i den høyre etterhvert, og det ble meget bra.

 

Nydelig bil du hadde, Apox.

Jeg må få meg jobb i statene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Når tårnene kan bevege seg "fritt" så er det lettere for hjulene å vri seg litt, og følge veien. Jeg tok av tårnstaget på foresteren min, som har samme understell som Impreza, og den fulgte sporene mye mer :) Har kun tårnstag foran *

Jeg har cab, og den har stål rundt og imellom begge tårnene bak, så der trengs det ikke. Uansett så er det umulig om caben skal fungere.

 

Det er ganske ofte at folk tror at en cab er mye mykere enn en coupe, men ofte er caben såpass oppstiva iforhold til coupeen (og dermed ofte mye tyngre) at den er så og si like stiv. Dette gjelder iallefall RX-7.

 

Så basically har jeg en cab som er like stiv som en coupe, og dermed et likt utgangspunkt som en coupe, bortsett fra at rompa er stivere pga alt stålet imellom dempertårnene bak.

Lenke til kommentar

2 i midten er etter jeg satte inn nye front, og LED baklykter, røde LED kjørelys bak, LED bremselys rett under spoiler, LED ryggelys, LED kjørelys foran (kombinert med blinklys, lyser hvitt når de er på, og når du skrur på blinklys så skifter de til blinkende orange. Det heter LED switchback)

Hvilken årsmodell er det? Ville slike switchbacklykter fungere i vanlike blinklys uten vidre? Har et sett der blinklysene er i tåkelyssa, som jeg godt kunne tenkt meg å kjøre den utgaven der på.

Lenke til kommentar

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Jeg kjører på 255/40 foran og 275/40 bak, ser ut som jeg er dritings i de verste spora på E18.
Lenke til kommentar

Nydelig bil du hadde, Apox.

Jeg må få meg jobb i statene..

 

Ja den var helt grei. 3.0 V6 med 200hk, gått ca. 200.000km når jeg kjøpte den. Pris: 20.000kr :)

Men mye vil ha mer, så det ble en Mercedes istedenfor.

 

Hvilken årsmodell er det? Ville slike switchbacklykter fungere i vanlike blinklys uten vidre? Har et sett der blinklysene er i tåkelyssa, som jeg godt kunne tenkt meg å kjøre den utgaven der på.

 

 

Det var en 2001 Mitsubishi Eclipse. og nei, de vil nok ikke det uten større modifikasjoner da blinklys normalt sett ikke lyser når de ikke er i bruk. På denne bilen så var det orange kjørelys som er så typisk på amerikanske biler, og disse fungerte også som blinklys, dermed så var det bare å bytte til klart glass, og sette inn en hvit/orange switchback LED :)

Endret av Apox
Lenke til kommentar

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Når tårnene kan bevege seg "fritt" så er det lettere for hjulene å vri seg litt, og følge veien. Jeg tok av tårnstaget på foresteren min, som har samme understell som Impreza, og den fulgte sporene mye mer :) Har kun tårnstag foran *

Jeg har cab, og den har stål rundt og imellom begge tårnene bak, så der trengs det ikke. Uansett så er det umulig om caben skal fungere.

 

Det er ganske ofte at folk tror at en cab er mye mykere enn en coupe, men ofte er caben såpass oppstiva iforhold til coupeen (og dermed ofte mye tyngre) at den er så og si like stiv. Dette gjelder iallefall RX-7.

 

Så basically har jeg en cab som er like stiv som en coupe, og dermed et likt utgangspunkt som en coupe, bortsett fra at rompa er stivere pga alt stålet imellom dempertårnene bak.

Hva er umulig?

Lenke til kommentar

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Når tårnene kan bevege seg "fritt" så er det lettere for hjulene å vri seg litt, og følge veien. Jeg tok av tårnstaget på foresteren min, som har samme understell som Impreza, og den fulgte sporene mye mer :) Har kun tårnstag foran *

Jeg har cab, og den har stål rundt og imellom begge tårnene bak, så der trengs det ikke. Uansett så er det umulig om caben skal fungere.

 

Det er ganske ofte at folk tror at en cab er mye mykere enn en coupe, men ofte er caben såpass oppstiva iforhold til coupeen (og dermed ofte mye tyngre) at den er så og si like stiv. Dette gjelder iallefall RX-7.

 

Så basically har jeg en cab som er like stiv som en coupe, og dermed et likt utgangspunkt som en coupe, bortsett fra at rompa er stivere pga alt stålet imellom dempertårnene bak.

Hva er umulig?

Tårnstag bak på en RX7 cab. Da kan jeg ikke ta ned cabben sikkelig. Men den er så stiv der bak at d har ikke så mye å si uansett.

Lenke til kommentar

Åja, jeg trodde du mente noe jeg hadde skrevet var umulig :p Var litt utydelig det du skrev :p

 

Er noen produsenter som har skjønt det med å stive opp cabbene, ja.

 

On another hand.. Nå har jeg fått montert på orginal takvinge på bilen min :D

Ble porr!

 

Men vil ikke poste bilde her, for den er ikke akkurat ren :p

Lenke til kommentar

Personlig så foretrekker jeg jekker som løfter høyere enn disse. De to jekkene du linket til er vel så org si av samme ulla, så det er vel samme hvem av de du kjøper.

 

Å kjøpe støttebukker er et must om man skal ha en fot eller hele kroppen under bilen.

Du har ikke så mye å stille opp med om jekken ryker vist du ikke har bukker under bilen hviler på.

 

Edit: forbasket være autokorrektur på telefonen.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg har delkasko :) Men var uheldig med en tulling som la seg ned på sykkel når jeg var på vei inn i en rundkjøring, så det blir 0% bonus på meg neste år :(

 

 

EDIT: Jeg klarte faktisk å forhandle meg fram til at det ikke ble skademelding, men dessverre presterte motorsyklisten å knekke kragebeinet på tre plasser.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...