Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Lenke til kommentar

Bestilte et nytt skademeldingsskjema og har et spørsmål til dette. Det skal være selvkopierende papir, slik at begge parter får sin del, men her er det "supplerende opplysninger" som ligger mellom disse.

 

Altså:

 

Side 1: Skademelding motorvogn

Side 2: Supplerende opplysninger fra fører

Side 3: Skademelding motorvogn

Side 4: Supplerende opplysninger fra fører

 

Jeg lurer jo på hvordan opplysningene fra Side 1 magisk skal kunne overføres med dette selvkopierende papiret til side 3?...

 

Virker som et tykt papir også... har de changed the game eller

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Hver av førerene skal skrive sin versjon av saken på baksiden av sin del av skademeldingen. I og med at det er forskjellige førere, bilene har forskjellig lys/fart/dekk osv, så skal disse være forskjellige fra hverandre. Dvs kun side 1 og 3 skal være like. Side 2 og 4 skal være ulike. Er sjåførene enig om hendelseforløpet, vil kun fører informasjon være ulikt.

Lenke til kommentar

Vi må altså fylle ut alle opplysningene to ganger...? Det var ikke slik på det forrige skjemaet jeg hadde. Da ble all informasjon kopiert til ark 2 som den andre føreren tok.

 

Nei, dere fylller først ut side 1 hvor det står fører og forsikringstaker på begge kjøretøyene. Hvor det har skjedd, hva som har skjedd. Tegning, samt materielle skader. Også fyller førerne ut baksiden på sin kopi og sender til sitt forsikringsselskap.

 

Mener det er w5w altsaa..

http://www.vwaudi-cl...ad.php?t=156057

 

Da var disse bestilt.. :blush:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Det ser jo veldig bra ut må jeg innrømme! :) Jeg er spent på hvordan det blir med de LED-pærene jeg bestilte. Noen som vet hvilken pære parklysene bruker?

 

Kan ellers varmt anbefale billampe-dingsen til Philips:

http://www.philips.n...amps/10935/cat/

 

Litt ned på denne siden velger du Lampeguide og "kjør" :)

 

 

*edit: og husk at LED-pærer må ha motstand hvis du har pærevarsler i bilen. Ellers kjører du rundt med kronisk lysende pærefeil i dash'en og det kan være er sykt irriterende..

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar
Vi må altså fylle ut alle opplysningene to ganger...? Det var ikke slik på det forrige skjemaet jeg hadde. Da ble all informasjon kopiert til ark 2 som den andre føreren tok.
Nei, dere fylller først ut side 1 hvor det står fører og forsikringstaker på begge kjøretøyene. Hvor det har skjedd, hva som har skjedd. Tegning, samt materielle skader. Også fyller førerne ut baksiden på sin kopi og sender til sitt forsikringsselskap.

 

Ja men det blir ikke noe kopi... :p

Lenke til kommentar

Jeg gikk bananas med LED på den forrige bilen min.. Elsket det.

 

2 bilder øverst er når jeg kjøpte den, kjedelig og originalt.

 

2 i midten er etter jeg satte inn nye front, og LED baklykter, røde LED kjørelys bak, LED bremselys rett under spoiler, LED ryggelys, LED kjørelys foran (kombinert med blinklys, lyser hvitt når de er på, og når du skrur på blinklys så skifter de til blinkende orange. Det heter LED switchback)

 

1 nederst er hvordan det så ut i mørket uten frontlys på. Den ene ringen i venstre frontlykt virket ikke, så jeg koblet ut den ytterste i den høyre etterhvert, og det ble meget bra.

post-3895-0-93456200-1334649127_thumb.jpg

post-3895-0-25675900-1334649136_thumb.jpg

post-3895-0-93601200-1334649141_thumb.jpg

post-3895-0-53547000-1334649145_thumb.jpg

post-3895-0-07545700-1334649164_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal være en kopi, men ikke en kopi?...

 

Side 1, informasjon om forsikringstaker, kjøretøy, fører og tegning.

 

 

 

Dette skal vel kopieres med dette selvkopierende papiret, fører B skal også ha sin versjon slik at man ikke kan tulle med det som er skrevet etterpå.

 

Hvis ikke dette blir kopiert så må man jo fylle det samme ut to ganger?

 

Side 2, supplerende informasjon

 

 

Side 3, samme som side 1

 

Side 4, samme som side 2

Lenke til kommentar

Side 3 skal være like side 1 og ligge rett bak. Slik at det du skriver på side 1 også kommer på side 3. Side 2 og 4 er på baksiden av selve skadeskjemaet og er der man skriver inn lys, dekk, fart o.l. Dette er forskjellig på de involverte bilene og vil derfor kreve to separate skjemaer.

Lenke til kommentar

Har du bilder av hvordan det ser ut? :)

 

Tok flere i morges, synes litt bedre:

 

post-116700-0-86989800-1334642924_thumb.jpg

post-116700-0-18224200-1334642950_thumb.jpg

 

Fingeren din ser snål ut

Kun for deg:

post-116700-0-00505200-1334642897_thumb.jpg

 

Har forøvrig montert Milotek styling på bilen for de som lurte. Samme som på bildet under minus øyelokk og frontsplittere::

post-116700-0-24577100-1334643001_thumb.jpg

Jeg bare fleipa litt :p

Lenke til kommentar

På impreza så hjelper tårnstag foran mot sporing, vet ikke hvordan det er med passelat..

 

Du vil merke forskjell, da bilen blir stivet opp og tårnene ikke kan bevege seg like mye i forhold til hverandre, og geometrien på hjulene holdes mye fastere.

Det du sier er vel fast mot alle biler. Gjør meg mer spent med min bil, 225 foran, 255 bak, sporer VELDIG mye nå, kjennes ut som forstillinga er utfor bilen.

Når tårnene kan bevege seg "fritt" så er det lettere for hjulene å vri seg litt, og følge veien. Jeg tok av tårnstaget på foresteren min, som har samme understell som Impreza, og den fulgte sporene mye mer :) Har kun tårnstag foran *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...