Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Endelig polert bilen min for sommeren. Brukte førsteklasses polish fra Restore som jeg fikk låne av en. Utmerket og den beste polishen jeg har brukt så langt! :)

Hadde vært gøy om noen hadde funnet ut en nettside der jeg fant noe info om den, så jeg kan kanskje kjøpe den til odel og eie?! :)

post-105857-0-64448600-1333924022_thumb.jpg

Endret av Raste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke kalle den en ricer, for den så faktisk veldig bra ut. Felgene passet perfekt. Har du interiørbilder?

Jeg har ikke fått vasket inni bilen skikkelig, men ikke bry deg om møkka.

Gulvmattene skal jeg bytte ut da de er heslige.

Turbotrykkmåleren er det ikke jeg som har montert på a-stolpen, og den skal bort derifra. Men det gjør jeg når jeg har funnet en mer diskré plass samt har fått funnet ut hva slags målere jeg skal ha i bilen.

Ellers så er bilen over 20 år, så strøken er den ikke inni. Enda.

IMG_0961.jpg

IMG_0960.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

I approve! Hvite felger på blå bil er stilig!!

Valget stod mellom hvite og gullfargede felger.

Men siden jeg leker litt med tanken på å lakke bilen grønn så fant jeg ut at hvite felger ville spare meg bryderiet med å lakke de og når den tiden plutselig kom.

Farge bilen isåfall blir i.

848394d1322404783-green-verde-ithaca-lamborghini-lp570-superleggera-mumbai-lamborghini-superleggera.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hansien, clean :)

Du var ikke på TG btw? Så en (bortimot) identisk Ranger på parkeringsplassen der.

Jeg har hatt en skikkelig drittdag, når det kommer til bilen.

Hev på sommerfelgene, skulle vaske dem og etter en runde med høytrykkspyleren så var de mer svarte enn sølv.

Hørt litt rundt, og må ut med 4200 for 2 nye felger + flytting av dekk, noe som jeg syns er dyrt for noen billige drittfelger.

Alternativ kunne jeg få dem fiksa hos Felgfix.com, men ble anbefalt og la være da resultatet ikke blir plettfritt uansett.

Så nå blir det jakt på ny felgpakke med dekk, da dekkene er også modne for utskifting.

Og som ikke det var nok var jeg innom Sven Kvia pga. manglende klikkelyd ved bruk av blinklys, for å ordnet det så måtte karossericomputeren(?) byttes, den alene koster et par 1000, og så kommer montering + programmering i tillegg.

Lenke til kommentar

Har et stort problem med bilen min og jeg lurer på om det er luftmengdemåleren som er gåen.

Det som skjer er når jeg starter den så begynner den å riste med engang jeg tråkker på gassen og "hopper" på en måte. Den dør nesten ut når jeg trykker på gassen og det er helt umulig å kjøre den noen ganger.

Kaller den kengeru-bilen for øyeblikket.

Er en Alfa Romeo 156 2001 modell.

Noen som har erfaringer med det problemet og vet om hvor man kan evt kjøpe en rimelig ny luftmengdemåler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...