Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en stygg steinsprutskade på bilen når jeg øvelseskjørte i dag. En dust i en XC90 kjørte forbi oss i ganske høy fart (på E6), og vrengte inn i fila vår bare 2 meter forran oss. Gasset så på, og så kom det to skikkelige smell. Den ene steinen traff ikke så hardt, men den andre gjorde en ordentlig stygg skade på bilruta.

Sjeldent jeg hører pappa banne så lenge og så høyt.

Er i slike tilfeller jeg ønsker at skvettlapper var påbudt.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er sprekk i ruta, så er det utrolig hva de kan fikse. Siden det er påske nå, så er det vel en stund til bilglass sjapper har åpent, så jeg anbefaler deg å klistre en liten teipbit over skaden, så hindrer du drit og fukt i å komme ned i skaden, så blir jobben lettere for rutefolkene ;)

Og sørg for å ikke sjokkvarme/kjøle ruten, for da kan den sprekke.

Lenke til kommentar

Det har blitt et eget volvosamfunn her på hyttefeltet som består av 13 hytter. Vi kjører vår ishvite XC60 R-Design, naboen har kjøpt seg ishvit XC60 R-Design, den andre naboen kjører svart XC60 R-Design, deretter en rød XC60 R-Design med noe elg-dekor, og en byttet nettopp ut sin brune 09 modell XC60 summum (stylet sådan med 21 tommere, alle andre har 20) i en knall rød V60 R-Design eller Heico (tror den har 4 utblåsere, usikker), neste en XC90 og sist men ikke minst en 4-6 år gammel XC70.

Når vi er inne på det svenske er det en familie som kjører en råflott Saab 9-5 med sorte 18 tommere.

Ser rimelig stilig ut :p

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...