Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som kom ut fra en bensinstasjon, kjørte videre i kollektivet, la seg inn uten å blinke, der var jeg. Helvette at det er mulig. Var null stress, han tok skylden sin uten et ord og skademelding ble skrevet. Det rare er hvor lite skade det ble. En liten bulk i fremre sideskjerm og ingen lakkskade. Bare til å buffe ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kom ut fra en bensinstasjon, kjørte videre i kollektivet, la seg inn uten å blinke, der var jeg. Helvette at det er mulig. Var null stress, han tok skylden sin uten et ord og skademelding ble skrevet. Det rare er hvor lite skade det ble. En liten bulk i fremre sideskjerm og ingen lakkskade. Bare til å buffe ut.

Og du sier WheelMan kræsja med vilje? HA!

Lenke til kommentar

Pics or it might not have happened. :)

Men hvorfor kan ikke noe sånt hende meg? Bedre enn å forsøke å selge drittbilen.. Så sant ingen blir skadet selvfølgelig.

EDIT: Trenger mer enn en fender bender så klart.

Endret av toro3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hvordan er Rover-biler i dag? Tenker på biler som denne og denne. (Vurderes å kjøpe en slik til meg selv, som førstebil. Synes selv de er flotte å se på, og prisklassen er noe som kan passe en fattig student som meg.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvor på sørlandet befinner vi oss? Mandal her

Var på hytta rett nord for Lindesnes fyr, rett etter Sprangereid vist det ringer en bjelle :)

Lenke til kommentar

Bilde av småskadene på V60n. Var noe småriper og bulken. Venninna mi som kjørte bak trodde hele sia på bilen var gåen, slik som jeg også trodde. Godt å se at ting ikke går i tusen knas ved et sammenstøt.

Å noen bilder av min bil ferdig fikset med lakkert plastskjørt. Herlig å ikke se den grålige plastfargen i solskinnet.

Lenke til kommentar

Surt å levere bilen på verksted og gå derifra etter 2 timer og 3000 kroner uten at feilen har blitt fiksa.

Hadde problem med at ene bremsen hang på ene fremhjulet(felgen og skiva var glovarme). De skrudde av og rengjorde caliperen og glideflatene, bytta bremseklosser og testkjørte(ok, ifølge verksmester).

Kjørte meg en god tur for å sjekke selv, og etter et par mil gikk jeg ut og kjente på felgen og jada, like varm. :nei2:

Så da må visst caliperen byttes. 2500 for en ny en, og sikkert et par tusen for arbeid. :rofl:

Lenke til kommentar

Surt å levere bilen på verksted og gå derifra etter 2 timer og 3000 kroner uten at feilen har blitt fiksa.

Hadde problem med at ene bremsen hang på ene fremhjulet(felgen og skiva var glovarme). De skrudde av og rengjorde caliperen og glideflatene, bytta bremseklosser og testkjørte(ok, ifølge verksmester).

Kjørte meg en god tur for å sjekke selv, og etter et par mil gikk jeg ut og kjente på felgen og jada, like varm. :nei2:

Så da må visst caliperen byttes. 2500 for en ny en, og sikkert et par tusen for arbeid. :rofl:

Jeg kan bytte den for deg for en pizza og en halvanneliter cola..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...