Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes den virket mye mindre enn A8 - både kjøremessig og plassmessig.

 

Den kommer nok til å stjele litt kunder fra både A6 og A8, men ettersom A8-salget tross alt er minimalt her til lands, så sier det seg selv at det er flere A6-kunder som vil hoppe over.

 

Og denne er for lav til den gjennomsnittelige A8-kjøperen. Blir litt vanskelig å sette seg så langt ned med leddgikt. ;P

 

Den kommer vel med 4-liters åtter i S7-versjon, men det er nok en stund til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kommer nok til å stjele litt kunder fra både A6 og A8, men ettersom A8-salget tross alt er minimalt her til lands, så sier det seg selv at det er flere A6-kunder som vil hoppe over.

Tror det faktisk blir motsatt. At mange kunder som egentlig vil ha A8 kommer til å gå for A7 pga. pris. A6 er jo en mer vanlig bil slik at en A6-kunde vil i større grad være en A6-kunde.

 

Og denne er for lav til den gjennomsnittelige A8-kjøperen. Blir litt vanskelig å sette seg så langt ned med leddgikt. ;P

Jeg lo. :!:

 

Får nok slenge inn en VikingLotto på onsdag i håp om å kunne ratte en slik.

Lenke til kommentar

RS7 tror jeg personlig aldri kommer.

 

Den har for luksus/GT-preg til å være noen ordentlig supersportsbil. På samme måte som de aldri har laget noen RS8, så tror jeg heller ikke de vil lage noen RS7.

 

Selv om den deler mye av teknikken med neste A6 - som helt sikkert kommer i en RS-versjon.

Lenke til kommentar

Det har kommet bilder av en "hot" A7 i forkledning, men det er usikkert akkurat -hvor- hot den er. Jeg antar det bare er S7 - som visstnok også skal ha en fire-liters V8er, tunet til drøyt 400 hestekrefter.

 

Jaha? Han kunne vel ikke avsløre noe spennende han, tenker jeg.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Det er nok bare S7, ja.

 

Den vil ha den samme fireliteren som nettopp ble lansert i den faceliftede Bentley Continental.

Samme motoren finner også veien til A8 snart - som en erstatning for den gamle 4,2-literen.

 

Tja. Var ikke så veldig mye direkte avsløringer, men noen hint her og der var det jo. Men det var morsomt å snakke om design med sjefen for et av merkene som designer noen modeller jeg mener er blant de aller peneste på markedet om dagen.

 

Også var det spennende å få høre hvordan forholdet mellom designerne og ingeniørene fungerer, og hvor mye tanker de legger bak det de gjør. Er visst ikke bare estetikk de tar hensyn til.

Lenke til kommentar

Designerne har mest å si i begynnelsen. Jo lenger inn i prosessen de kommer, jo mer må de ta hensyn til hva ingeniørene sier om sikkerhet og lignende.

 

Selv om han sa at også designerne har blitt mye flinkere til å tenke både aerodynamikk og sikkerhet enn tidligere. Se bare på hvordan det gikk med den første TT-en.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10027512

 

Fartsmonsteret er utstyrt med en 7,3-liters V12-motor, som yter 750 hestekrefter og 553 newtonmeter. Ettersom motoren verken er turboladet eller kompressormatet, blir One-77 den kraftigste «normalt pustende» gatebilen på planeten.

1285141938214_724.jpg

 

 

750hk fra en selvpustende 7,3liter! Tenk for en lyd :dribble:

Mye heller denne en Beyron. Veyron ser jo ut som en flat Golf i forhold til denne godbiten.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Forbanna udyr! Men dette går jo i mot resten av motortrenden med å putte på turbo på alt mulig. De kunne sikkert økt antall Nm litt også som ikke er sjokkerende høyt.

Jeg driter i Nm, det er opplevelsen som teller. Jeg våger meg til å si at de kunne ødelagt denne bilen ved å putte på en turbo. Er ikke noe vits i å lage verdens raskeste bil uansett, for det har ikke Aston Martin ressurser eller kompetanse til. Da kan man like gjerne lage noe som ingen andre matcher, noe som er en V12 N/A motor på 7,3 liter og 750hk!

 

Elsker turbo, men i dette tilfellet elsker jeg at de har droppet det. Det viser at AM går sin egen vei.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...