Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MYE penger for liten bil må jeg si! Selv om den sikker hadde vært morsom med tanke på kreftene, men hadde aldri brukt den summen på en så liten bil. Tvilsomt noe behagelig i lengden heller..

EDIT: Flere stavanger-gutter som angrer på sommerdekkbyttet i dag? :)

Nei, men jeg er glad jeg sa "fuckit, jeg gidder ikke i dag" på søndag ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om Fiat har gjort dette med vilje. Jeg parkerte bilen etter å ha brukt den litt. Går ut i bilen igjen etter 30 minutter, og det har snødd litt. Synet som møter meg er dette:

556079_10150773911966609_615546608_11749464_224357747_n.jpg

Litt spesielt at varmen helt alene har gjort dette. :0

edit; Nei, det er ikke jeg som har gjort dette.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

kom over denne artikkelen på vg idag: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072934

er det vi som bilførere som har ansvar for å hele tiden vite va fartsgrensen er eller kan vi kreve at vegvesnet bestandig har leselige skilt? hun sier at hun var utenfor tettbyggd og anntok derfor at fartsgrensen var 80, holder dette i en evt. rett?

det jeg mener å huske, og om det er skiltet rett. skal ny fartsgrense vises med skilt på begge sider av vegen, mens fortsettelse på gammel fartsgrense bare på "din" side av vegen. så om hun så skilt på begge sider av vegen burde hun skjønt at det var en endring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den bota hadde jeg nektet å vedta. Det er statens oppgave å opplyse om fartsgrenser, om et skilt er tildekket så får man bare holde samme fartsgrense som det forrige synlige skiltet. (Man må selvfølgelig bruke hodet litt da, man kan ikke kjøre inn i et boligområde i 80 fordi det var det forrige skiltet man så.)

Når forskjellen var så lite som 10km/t så er dette blodsuging fra staten, som vanlig.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...