Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det, men når jeg kjører så jobber ørneblikket mitt som en radar som scanner alt hele tiden. Og særlig i områder jeg vet de pleier å stå. Naturlig nok er det lettere å se de hvis det er lyst.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8048645 Disse luringene ville kanskje klart seg bedre hvis det var lyst. Nå ville jeg aldri kjørt så absurd over sonen, og heller ikke rett ved byen, men.

Lenke til kommentar

Mulig det, men når jeg kjører så jobber ørneblikket mitt som en radar som scanner alt hele tiden. Og særlig i områder jeg vet de pleier å stå. Naturlig nok er det lettere å se de hvis det er lyst.

http://www.nrk.no/ny...dland/1.8048645 Disse luringene ville kanskje klart seg bedre hvis det var lyst. Nå ville jeg aldri kjørt så absurd over sonen, og heller ikke rett ved byen, men.

Har ikke sjanse til å se dem med mindre du kan reg.nr eller går opp til bilen og ser instrumentene eller de små blålysa i grillen/bakruta :p

Lenke til kommentar

Haha fantastisk!

Møller monterte... du kan se at den ene henger lenger ned enn den andre. De stikker også veldig langt ut og ned.

Jeg justerte de deretter etter bruksanvisningen, ikke at det ble så mye bedre.

Er dette de originale endehalene? Trodde de skulle sveises på, og ikke bruke klemmer. Neste spørsmål er om det er riktig størrelse. Grunnen til at jeg spør er at de tuppene kommer i to størrelser, og på Skoda'en måtte jeg kappe og sveise..

Lenke til kommentar

Hoi,

Har merker at førersetet begynner å bli litt slitt i ryggen. Noe som egentlig ikke er noe problem helt til jeg så dette og plutselig fikk jeg lyst på delskinn i bilenmin.. Saken er at jeg har lyse seter og todelt interiør nå. Så jeg lurer på om jeg må bytte mer enn bare setene når jeg først er i gang. Overgangen til midtkonsoll kan bli rar.. Ideer?

Jeg har ingen gode bilder av innsiden, så knipset et bilde fra finn. Har ikke samme seter (mine er litt "strammere"), men fargekombinasjonen er rett (har heller ikke tre deksler!!)

Må jeg bytte hele nedre del av interiør, så blir det for mye arbeid kjenner jeg..

EDIT: Fikk pris på 5000,- så det er ganske uaktuelt!

post-91749-0-41544400-1333083196_thumb.jpg

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Haha fantastisk!

Møller monterte... du kan se at den ene henger lenger ned enn den andre. De stikker også veldig langt ut og ned.

Jeg justerte de deretter etter bruksanvisningen, ikke at det ble så mye bedre.

Er dette de originale endehalene? Trodde de skulle sveises på, og ikke bruke klemmer. Neste spørsmål er om det er riktig størrelse. Grunnen til at jeg spør er at de tuppene kommer i to størrelser, og på Skoda'en måtte jeg kappe og sveise..

Yep, er de 60mm som du skrev i tråden min. De kan sveises på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

God påske og kjør fint :-)

Hey Y'all,

I Just Learned How To Text Message, Talk on My Phone, and drive while Setting my GPS!

post-71235-0-29967300-1333117435_thumb.jpg

post-71235-0-32098500-1333117442_thumb.jpg

post-71235-0-83343000-1333117447_thumb.jpg

post-71235-0-26072400-1333117452_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fikk kjørt en kjapp tur i nye Mazda CX-5. Virkelig gjort noe riktig her!

422 000,- for topp utstyrsversjon med 2 liters 160hk bensin med automat og firehjulsdrift. Av utstyr er det city stop som standard (ikke kjøre i bilen foran i kø om man er uoppmerksom), integrert TOMTOM navigasjon, bluetooth, perforert skinn, el-sete, BOSE høyttalere, klima, blindsone, park sensorer f/b, xenon, 19" alu etcetc.

Den føltes veldig amerikansk med veldig lett styring.

Tror nok jeg ville hatt den med manuell, ikke helt sikker hva jeg synes om girkassa.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Ble faktisk forbikjørt av en slik en i dag, og det gikk ikke akkurat sakte.. Vi leier noen ganger en vanlig Yaris på jobben, nok en av de kjipeste bilene jeg har kjørt, dog bedre enn Micra. Lurte bare på hvordan de er med litt mer krutt under panseret.

Minien er kul utvendig, interiøret derimot :sick:

Lenke til kommentar

MYE penger for liten bil må jeg si! Selv om den sikker hadde vært morsom med tanke på kreftene, men hadde aldri brukt den summen på en så liten bil. Tvilsomt noe behagelig i lengden heller..

EDIT: Flere stavanger-gutter som angrer på sommerdekkbyttet i dag? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

MYE penger for liten bil må jeg si! Selv om den sikker hadde vært morsom med tanke på kreftene, men hadde aldri brukt den summen på en så liten bil. Tvilsomt noe behagelig i lengden heller..

EDIT: Flere stavanger-gutter som angrer på sommerdekkbyttet i dag? :)

Har ikke bytta, heldigvis var temmelig glatt ned bakkene hjemme.

Lenke til kommentar

Var en kødd som ikke hadde noe spesielt gode dekk på motorveien når jeg var på vei til jobb. Lå under 70 i venstre feltet og presterte i tillegg å bremse ekstra (istedenfor å flytte seg) når han så at jeg kom til å ta han igjen. Heldigvis hoppa jeg ikke på bremsene og klarte å få en fin ned bremsing og unngikk å utfordre ABS'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...