Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har hørt at det er idioter som visstnok ikke klarer å rette inn bilen i luka med mindre de har en annen bil å justere etter. Har jeg hørt da... Men jeg merker det også.

Simpsons hadde og ett sleivspark mot dem i sist episode der Homer er siste menneske som jobber på atomkraftverket. Helt tom parkeringsplass så presser han seg heeelt opp inntil Mr Burns' bil og klager på parkeringen hans :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvor langt borte fra inngangen jeg parkerer og om det er hundre ledige plasser, så skal folk ALLTID parkere inntil min bil. Holdt på å si det til en idag som valgte å sette sin bil hvor unger skulle ut, på siden av min. Eneste bilen som stod helt nederst i parkeringsanlegget.... tror han skjønte det når jeg satt meg tilbake i bilen og kjørte frem noen plasser. SLUTT MED DET!

Bjellesau; fikk montert eksostippene idag. Ser jo ikke ut... Skal laste opp bilder

Hater det dypt og inderlig!

Husker imidlertid en gang jeg parkerte i parkeringshuset på Gardermoen. Langt unna alle andre. Helt innerst for å ikke ha noen ved siden av meg. Når jeg kommer tilbake står det en bil ved siden av meg, og jeg forbanner folk som er idioter.

Når jeg kommer frem viste det seg at det var en strøken S3 med VACN-merker på. Da tenkte jeg for meg selv at det var helt greit - siden det åpenbart er en som bryr seg om bilen sin og skjønner hvorfor jeg har parkert der.

Lenke til kommentar

VACN :love:

Uansett hvor langt borte fra inngangen jeg parkerer og om det er hundre ledige plasser, så skal folk ALLTID parkere inntil min bil. Holdt på å si det til en idag som valgte å sette sin bil hvor unger skulle ut, på siden av min. Eneste bilen som stod helt nederst i parkeringsanlegget.... tror han skjønte det når jeg satt meg tilbake i bilen og kjørte frem noen plasser. SLUTT MED DET!

Bjellesau; fikk montert eksostippene idag. Ser jo ikke ut... Skal laste opp bilder

Jeg tok en i å lene skiene sine mot bilen min i vinters på Hafjell. Hun fikk tydelig beskjed for å si det mildt: jeg lente rett og slett snowboardet mitt opp mot bilen hennes mens hun sto å lasta bak i sin bil. Hun presterer å klage på hvorfor jeg absolutt måtte lene brettet mitt mot hennes bil: det kunne komme riper i lakken måtte jeg vite.. Hun tok hintet da jeg svarte med å åpne sentrallåsen på min bil og åpne døren. Kjerring!

Spent på bilder.

Lenke til kommentar

Pappa har det med å alltid parkere ved siden av biler som er ordentlige ut. Ingen bulker, riper, rust, og lignende. Kan hende at det er derfor folk parkerer ved siden av deg?

Lenke til kommentar

For å forsøke å fortså slik parkering kan det være at mange tenker at man skal få mest mulig plass. Altså det er ofte enkelte har parkert slik at det står f. eks. 7 biler der det kunne stått 8. Så ved å lime seg inntill bilen din vil de kanskje prøve å sette en "god" standard for plassutnyttelse. Bare en tanke.

Lenke til kommentar

Ok! Nå har jeg verdens mest merkeligste problem med bilen. Ved svinging, kjøring over dumping, lukke igjen panser og dører, så begynner lydhornet å hyle som faen. Når jeg lukket igjen panseret så ville den ikke slå seg av så jeg måtte skru av batteriet. Kan ikke kjøre rundt som nå, blir for flaut med en tutende bil! :p

Jeg har en Alfa Romeo 156. Noen som har vært borti dette problemet før? :D

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar

Haha. Jeg håper inderlig at det er en bagetell, men om det skulle være noe annet som er kostbart så vurderer jeg bytte av bil........

Men om noen har en anelse eller tips til hva jeg kan gjøre, hadde jeg tatt det imot med glede?! :D

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar

Har fått med ett sett vinterdekk med stålfelg, og ett sommersett med lettmetallfelg, problemet, jeg har bare 1 sett muttere.. Som er helt trashet. Tenkte å kjøpe de nye, de passer fint i stålfelgen, men jeg tror ikke de passer i sommerfelgene. Så hvordan finner jeg ut, om de passer eller ikke. Og om de ikke passer, hvilke type muttere jeg skal bruke på sommerfelgene?

Jeg fant og et fint mutterutvalg på Biltema, med riktig dimensjon, men det var to ulike lengder de hadde tilgjengelig, skal jeg bare ta med de gamle og sammenligne? Eller har det ingenting å si?

(De gamle har vært brukt på sommerfelgene, men jeg tror ikke forrige eier egentlig har vist hva han gjorde, fordi når de var montert, var det veldig mye av mutteren som ikke kom inn på gjengene, så jeg mistenker at det ikke er skarp nok kon, så de ikke kommer langt nok inn?)

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...