Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte kose meg litt i godværet :wee:

Si meg, hvorfor gidder du å bruke penger på å fikse det her? Det har ingenting for seg før du skal selge bilen. Det syns knapt, og jeg kan garantere deg at du vil rygge inni noe igjen uansett.

Fordi jeg faktisk bryr meg om bilen min. Hva faen skal det bety. Se heller på deg selv og bilen du knuste. Venter bare på at du gjør det samme med den du har nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hoho, fin tråd! :D

Har en Alfa Romeo 156 som nå skal inn på EU kontroll! Dessverre får man jo rusthull på disse, og jeg har tre rusthull som jeg har prøvd å reparere og lurer på om dette holder som gjør at jeg får den godkjent?

Jeg har gjort følgende... eller min far da! :p

Skjært ut rusthullet og videre rust, dermed pusset litt rundt. Satt på en metallplate over, som jeg har limt og naglet med sånne skruegreier. Lagt på grunning og tectyl. Samtidig skal jeg sparkle under litt i morgen.

Noen som vet om dette vil holde så den blir godkjent? :p

Får håpe at vann og skinn ikke trenger seg imellom popnaglene og platen, kan fort bli rask rust av slikt. Ellers er 156 en fin bil. Legg gjerne ut bilder av din bil :)

Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre vettu! Satte jo på sommerdekk i dag og vasket bilen. Det eneste som er igjen er polering! :)

Herlig! Vi har tvillingbiler, kunne tenkt meg sideskjørtene dine :)

IMG_8188.jpg

Masse gromdeler venter, samme grill som deg, 17" felger, gta lykter, hvite blink, skinn, 2.0 motor, etc etc etc, så frykter jeg det blir et coiloversett til sommeren :)

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Da er sommerhjula på. Bare sånn passe sinnsykt digg å kjøre rundt på det bilen egentlig skal ha av tommer og profil. Utrolig hvor godt bilen plutselig ligger i svingene ved "aktiv kjøring". :w00t:

Skulle ønske vinteren holdt seg på fjellet året rundt..

Bjellesau mr Gnu, har du mulighet å sjekke delenummer på eksostipper som jeg kan sveise på? Om GTD tippene passer er det gull :fun:

Skrev det til deg i fjor i tråden din, remember? Er 90% sikker på at du har 60mm enderør..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sol og varme ute, og jeg kjører rundt i denne...

Eneste bilen vi hadde på hvite skilter. Merker livskvaliteten sank dramatisk, og bilen så ikke ut! Fikk spylt av den og tatt en skikkelig bakterierens, så nå føler jeg meg noe bedre. Godt jeg hadde hansker med meg når jeg hentet den :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

God nyhet!

http://www.rb.no/lok...icle5987491.ece

Nå får man bare håpe at andre kommuner finner fram fornuften og slenger seg på toget.

Absolutt en glad nyhet, men å kutte ut salt helt blir feil også.

Spesielt her på vestlandet skal en veie opp for rustskader kontra kollisjonsskader.

Og rust har vel aldri drept noen.

Uansett, http://www.dinside.no/892706/tilbake-med-v12-ny-mercedes-sl-65-amg#/ , ny drømmebil !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...