Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mitt så langt verre ut, og det kosta 5000 for plastsveising og lakkering av hele frontfangeren.

Eneste forskjellen er at skaden var på kun en plass.

(Hellestø karroseri).

Ellers så driver Svendsen Eksos(Forus) med en del sveising av eksos.

Lenke til kommentar

Pris på bakfanger inkl lakkering ca 8k... Ouch. Skal forhøre meg om det ikke er billigere å få fangeren reparert ja. De bruker de samme lakkerne jeg kan gå direkte til uansett.

Gadd ikke forhøre meg om votex engang etter den prisen... :p

Svendsen eksos (veldig hyggelige!) skulle ha 2,5k inkl stussene, eller 1500 for sveisinga om jeg finner egne stusser.

Lenke til kommentar

Vurderer en større bil, og da må jeg bli kvitt den jeg har nå. Lånet er ikke nedbetalt. Så da lurer jeg på hvordan forhandlere tenker. Om de gir meg en pris for min bil, og at jeg må betale resterende selv hvis de gir en pris under det som er resterende, og det gjør de garantert, eller om de kan ta resterende og bake det inn i prisen på den eventuelle bilen jeg skal kjøpe?

Noen som har peil? :hmm:

Lenke til kommentar

Pris på bakfanger inkl lakkering ca 8k... Ouch. Skal forhøre meg om det ikke er billigere å få fangeren reparert ja. De bruker de samme lakkerne jeg kan gå direkte til uansett.

Gadd ikke forhøre meg om votex engang etter den prisen... :p

Svendsen eksos (veldig hyggelige!) skulle ha 2,5k inkl stussene, eller 1500 for sveisinga om jeg finner egne stusser.

Er jo mye enklere å bare kappe rørene og tre innpå 2 stusser og feste med eksosklemmer...

Hadde jeg hatt sveiseapperat så skulle jeg gjort det for en pizza

Lenke til kommentar

Vurderer en større bil, og da må jeg bli kvitt den jeg har nå. Lånet er ikke nedbetalt. Så da lurer jeg på hvordan forhandlere tenker. Om de gir meg en pris for min bil, og at jeg må betale resterende selv hvis de gir en pris under det som er resterende, og det gjør de garantert, eller om de kan ta resterende og bake det inn i prisen på den eventuelle bilen jeg skal kjøpe?

Om du har vanlig billån med pant i bilen må du nok pent belage deg på å nedbetalt det på en eller annen måte. Overføre pant til annen bil er jeg ikke sikker på om går, men noen klokere sjeler enn meg kan sikkert svare deg på det :)

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg forstår rett. Men du kan ikke refinansiere et billån, det kan heller ikke overføres til en en annen bil. Har du lån på din og skal kjøpe ny, så bruker du pengene du får solgt din for til å betale ned lånet ditt og tar opp nytt lån på den nye bilen. Dekker ikke prisen du får for din bil ditt eksisterende lån, vil du måtte ha dette i tillegg til det nye billånet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at forhandler vil gi deg lån på mer enn bilen du kjøper sin verdi, bank vil iallefall ikke gjør det.

Har du et lån på 200 000 og får 180 000 for bilen, blir du sittende igjen med et lån på 20 000 i tillegg til lånet du tar opp på den nye bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...