Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det er en 2011 modell henta fra Tyskland, har gått som demobil hos BMW i düsseldorf så den viser kun 13.000 på tellern. Tror vi regna oss fram til at nypris i Norge var på rundt 1.2mill, bare ekstrautstyret koster 300k her :ermm:

Skal få en kompis til å ta noen fine bilder av den. Den fortjener også en real vask før det blir lagt ut bilder.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok ha litt mer enn 1 tank om du ville tilbringe en helg i den :p

Jeg kikka på en 335i med manuell kasse før jeg gikk for Mercedesen. Selv om det er mindre kraft, så angrer jeg litt, enkelt og greit pga at automat er ikke for bilfanatikere, selv ikke Speedshift-kassa til AMG hjelper stort på at automat er kjedelig vs manuell. Det er min mening iallefall.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Du må nok ha litt mer enn 1 tank om du ville tilbringe en helg i den :p

Jeg kikka på en 335i med manuell kasse før jeg gikk for Mercedesen. Selv om det er mindre kraft, så angrer jeg litt, enkelt og greit pga at automat er ikke for bilfanatikere, selv ikke Speedshift-kassa til AMG hjelper stort på at automat er kjedelig vs manuell. Det er min mening iallefall.

Det har du forsåvidt helt rett i. Har automat på bilen min, og det er fantastisk, men jeg kunne like gjerne hatt en 520. Du bruker sjeldent den ekstra effekten, men jeg skal si det var deilig med de 42 ekstra hestene over fjellet ved forbikjøringer :)

Ser feks på 1-serie nå, og den må ha manuell. En slik artig bil skal ha manuell, mens den båten jeg har nå passer fint med automat. Kan ikke kjøre rally med den uansett.

Lenke til kommentar

Tror det er 306HK.

Er det noen som har kommet over brukermanualen til F11? Finner kun for F10 på bmwusa.com - ser heller ikke ut som at F11 selges i USA, skjer med det?

F11 selges ikke i USA fordi BMW mener 5 GT og evt. X1 dekker amerikanernes behov (mener jeg å ha lest).

Lenke til kommentar

Du rygget i noen potteplanter? Og hele bakfangeren må byttes? Kvalitet. Leste forleden en gøy artikkel på jalopnik om hvordan støtfangere nå ikke gjør noe særlig annet enn å knuse/bli ødelagt som ingenting om du treffer noe. De hadde og noen fine bilder av skikkelig gamle bakfangere du gjerne kunne kjøre på ting i litt hastighet uten at noe tok skade.

Lenke til kommentar

Nå griner jeg... har for første gang siden jeg fikk lappen vært borti noe med bilen. Rygget i en potteplanter på hytta, bakfangeren må byttes. Jeg tror jeg dør! Tenke meg noe i 10 tusen kroners klassen må ut av lommeboka.

Vist det bare er plasten og prisen er i nærheten av 10k så vet jeg at VAG tar seg godt betalt for delene sine. Selv kostet det bare 1000,- + det som kommer i lakkering for ny fanger her i gården. Men dette er Ford det er snakk om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er plastfanger ja. Er vel arbeidet som koster skjorta.

Kan du laste opp et bilde av skaden ?

Så kan jeg sammenligne med den jeg fikk for et år tid siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...