Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel en vanesak, men tviler ikke på at det kan oppstå farlige situasjoner når du er 'nybegynner' med et slikt ratt.

Synes det er tull, men Ferrari gjør det vel for å skille seg ut.

Vil tippe de har hentet tanken fra Formel 1-kjøring, Ferrari er jo en sportsbil og burde jo så klart ha ratt som står i stil...

Mye er hentet fra Formel 1, så hvorfor ikke da hente inspirasjon fra rattet også?

 

F1-ratt:

_1313749_L.JPG

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for meg fomlingen etter høyreblinken hver gang man skal ut av en rundkjøring og den ikke er ved kl. 3 som vanlig fordi du driver og svinger...

 

Fellali har ikke forstått at man ikke har blinklys i F1 og dermed ikke har plassert slike knapper på rattet :innocent:

 

Dessuten, hvor mye rattutslag har F1 biler egentlig? Går de 360 grader rundt i det heletatt?

Lenke til kommentar

Ferrari 458 o.l. biler med det rattet har 2 runder lock til lock. Det vil si at det går fra senter til senter (ved full lock) begge veier. Jeg nekter å tro at det er så umulig å håndtere knappene som folk skal ha det til.

 

EDIT: For all del de kan være vanskelige å nå, men det er fordi de står noe knotete til. Ikke fordi de er "opp ned" litt nå og da. Ikke er det mange av de heller.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Så lenge det er piggfritt alt som er så er det lov med alt, men hver aksling skal ha samme dekkmønster.

Og du bør ikke kjøre med forskjellig dekkdim(rulleomkrets) på hver side av bilen, spesielt ikke hvis det er på hjul med driv på.

 

Gjør jeg det på min bil så brenner jeg lsd olja og kan drepe diffen

Lenke til kommentar

Så lenge det er piggfritt alt som er så er det lov med alt, men hver aksling skal ha samme dekkmønster.

Og du bør ikke kjøre med forskjellig dekkdim(rulleomkrets) på hver side av bilen, spesielt ikke hvis det er på hjul med driv på.

 

Gjør jeg det på min bil så brenner jeg lsd olja og kan drepe diffen

Nå er det veldig få som har LSD; ihvertfall på FWD, da er det vel bare Ford Focus RS som har.

Lenke til kommentar

Ferrari 458 o.l. biler med det rattet har 2 runder lock til lock. Det vil si at det går fra senter til senter (ved full lock) begge veier. Jeg nekter å tro at det er så umulig å håndtere knappene som folk skal ha det til.

 

EDIT: For all del de kan være vanskelige å nå, men det er fordi de står noe knotete til. Ikke fordi de er "opp ned" litt nå og da. Ikke er det mange av de heller.

Poenget er ikke at de er vanskelige å nå, men når de er opp ned, så peker jo blinklysknappene "feil" vei i forhold til hvilke lys de aktiverer. Det kan by på morsomme situasjoner vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hør hva de sier på radioen rett før rumpa slipper og etter han har redda den.. Tilfeldigheter? :p

Creepy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...