Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Da ber jeg deg pent vise meg skiltet som sier at medbragt utstyr ikke er lov, og om det ikke finnes får du vente på tur.

 

De som eier disse plassene er neppe enig med deg. Står du der og vasker bilen uten å betale for det mens andre kunder venter er faren stor for at de som venter ikke gidder å vaske bilen. Da drar de kanskje en annen plass hvor dette ikke skjer, f.eks en automatvask.

 

Jeg betaler for å leie høytrykksvaskeren, og den leier jeg også. Og gjerne spyling under bilen og høytrykksvoksen. At jeg bruker 15 min på å skrubbe bilen med medbragt såpe og svamp fremfor å benytte den sarva "universalbørste-høytrykkspyler saken" som ofte står der burde de godta. De tilbyr tross alt en service. Jeg snakker ikke om full 6 lags polish, clay, dill og dall på 5 timer. Den tar jeg hjemme.

 

Jeg hadde skjønt det om jeg sto der å å koblet stereo, men når jeg vasker bilen på vaskeplassen så må de tåle det. Tipper pipa får en annen låt om jeg spør hva han heller vil, at han idioten bak meg i køen som har det travelt skal dra en annen plass (og tape 150kr), eller at jeg skal finne meg en annen plass å kjøpe bensin og burger på (og tape 15000). Er forholdsvis tålmodig av meg, men når folk i serviceyrker yter dårlig service så får de høre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

idioten bak meg i køen som har det travelt skal dra en annen plass (og tape 150kr), eller at jeg skal finne meg en annen plass å kjøpe bensin og burger på (og tape 15000). .

 

Største idioten i dette tilfellet er deg, du mener at alle andre skal tilpasse seg deg og fint må finne seg i å vente 15minutter ekstra pga deg!

Lenke til kommentar

idioten bak meg i køen som har det travelt skal dra en annen plass (og tape 150kr), eller at jeg skal finne meg en annen plass å kjøpe bensin og burger på (og tape 15000). .

 

Største idioten i dette tilfellet er deg, du mener at alle andre skal tilpasse seg deg og fint må finne seg i å vente 15minutter ekstra pga deg!

Regner med at du pakker snippesakene og kommer deg vekk så snart det er noen bak deg i køen? Man vil jo ikke at andre skal vente unødig? ;)

 

Jeg er der for å vaske bil, Om jeg mener det tar 30 min før bilen er rein, så er det min sak, og de andre får bare finne seg i å vente, så sant jeg er fornuftig i min bruk av tid. Å vaske bilen skikkelig med svamp er etter min mening overhode ikke noe "ekstra". På samme måte som jeg må finne meg i å vente når noen andre er før meg i køen.

 

Det er en bilvask, ikke en bilskyll. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

idioten bak meg i køen som har det travelt skal dra en annen plass (og tape 150kr), eller at jeg skal finne meg en annen plass å kjøpe bensin og burger på (og tape 15000). .

 

Største idioten i dette tilfellet er deg, du mener at alle andre skal tilpasse seg deg og fint må finne seg i å vente 15minutter ekstra pga deg!

Stemmer, de er i serviceyrket og tror de er mer "keen" på og tilfredsstille en rekke kunder, istedetfor en sart og kresen sjel som heller burde vaskt bilen hjemme.

 

Forstod heller ikke "bensin og burger"-argumentet, er du den eneste i hele Trondheim som bruker stasjonen til å fylle både den ene og den andre tanken?

Lenke til kommentar

Det er EN god bilvask i Trondheim, K2000 og den er bra (og populær) fordi du nettopp kan bruke eget utstyr, og slipper å vaske bilen med en børste som halve byen har brukt på å vaske gjørma av traktoren med.

 

Wat? Hvor er denne?

 

Her!

 

Rett ovenfor Siemens bygget. Kjører inn ved Tess, og bare fortsetter "nedover" forbi NAV(?). Er en garasjeport der, og 5 vaskebåser inni. De har varmtvann fra kran, høytrykk, skum, voks og underspyling. Automatene tar penger (mynter). Er forholdsvis billig også. Bruker vell mellom 100 og 150 kr for en skikkelig vask.

 

Er dog veldig fuktig inni der så det egner seg dårlig til annet enn vasking :D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Stemmer, de er i serviceyrket og tror de er mer "keen" på og tilfredsstille en rekke kunder, istedetfor en sart og kresen sjel som heller burde vaskt bilen hjemme.

 

Forstod heller ikke "bensin og burger"-argumentet, er du den eneste i hele Trondheim som bruker stasjonen til å fylle både den ene og den andre tanken?

Nei, men jeg bruker ofte den stasjonen som er nærmest, og om de er kuk, så gidder jeg ikke å ha noe med dem å gjøre :thumbdown: Da kjører jeg til noen andre.

 

Jeg har heller ikke noe problem med at de har regler for bruk, så lenge disse faktisk er opplyst om. Men om det kommer en å ber meg om å flytte meg fordi en bak i køen klager, på at jeg vasker bilen min, uten at jeg har brukt urimelig lang tid, så blir jeg forbannet (og gjerne stående enda litt lenger på trass :innocent: )

Lenke til kommentar

Regner med at du pakker snippesakene og kommer deg vekk så snart det er noen bak deg i køen? Man vil jo ikke at andre skal vente unødig? ;)

 

Jeg er der for å vaske bil, Om jeg mener det tar 30 min før bilen er rein, så er det min sak, og de andre får bare finne seg i å vente, så sant jeg er fornuftig i min bruk av tid. Å vaske bilen skikkelig med svamp er etter min mening overhode ikke noe "ekstra". På samme måte som jeg må finne meg i å vente når noen andre er før meg i køen.

 

Det er en bilvask, ikke en bilskyll. :D

 

Jeg drar når jeg er ferdig med det jeg har betalt for , jeg står ikke der som en blære av en verdensmester som tror man er verdens sentrum. :thumbdown:

 

Du kan gjerne stå der i 30 min, så lenge du betaler for det eller det ikke er kø. At du mener at du må bruke andre ting enn det som blir solgt der uten å betale for det blir for dumt. Hva du mener er en vask dritter firmaet i, de tilbyr en vare som du betaler for, de driver ikke med veldighet.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Nei, men jeg bruker ofte den stasjonen som er nærmest, og om de er kuk, så gidder jeg ikke å ha noe med dem å gjøre :thumbdown: Da kjører jeg til noen andre.

 

Haha, du syns de er kuk når du ikke får viljen din, men samtidig så syns du at alle andre skal føye seg etter hva du føler for :rofl:

 

Ah, den dobbelmoralen, den dobbelmoralen.....

Lenke til kommentar

Bor ikke du i Stavanger eller leste jeg noe feil en plass..? I så fall, hvordan fikk du vasket bilen?! Min er ikke vasket på snart 3 uker :cry:

 

Jeg bruker selvvasken på Statoil ved flyplassen. På kvelden er det generelt lite folk der så da passer det utmerket, dessuten har de verdikort så man slipper å måtte drasse på masse småmynt hele tiden. :)

 

Og til dere som mener vi som har med eget utstyr burde flytte oss så kan jeg si at vi som regel legger igjen like mye penger som dere - om ikke mer da vi vasker både oftere og bruker mye mer vann ettersom vi spyler lenge og systematisk på hvert panel. Dessuten bruker vi ikke opp kjemikaliene til vaskehallen ettersom vi kun bruker rent vann til å spyle med. (Så det blir egentlig mye dyrere for oss i forhold til hva vi bruker og får). :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Stjele fra firmaet som lever av at folk betaler for å bruke produktene de selger. Betaler du ikke har du eller ingen rett til å stå der med mindre det er noe firmaet tilbyr. Det blir som å ta med seg øl på byen fordi puben din ikke tilbyr den ølen du liker.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at jeg er totalt uenig det. En vaskehall er jo til for å vaske bilen, det være seg med svamp eller bare en lett avskylling.

 

Satt helt på spissen: Så dere mener at man skal spraye på stasjonens avfetting, kjøre bilen ut mens avfettingen virker i 5-10 minutter så andre skal få "vasket" bilen sin i mellomtiden ettersom man strengt tatt ikke betaler for tiden avfettinga bruker på å virke?

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...