Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Den var innom verkstedet og vanlig omprogrammering ble forsøkt.

 

Visstnok er det to helt forskjellige nøkkelkoder til tenningslåsen og til sentrallåsen, og forståelig nok er det vanskelig å programmere inn to koder i en nøkkel.

 

Høres ut som om noen har jukset litt tidligere ved et problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enkel matte dette vell..?

 

(500*1,2)*12 = 612,-.

 

Er det seriøst så billig? :p

Jeg kjørte Stavanger - Oslo - Stavanger (pluss litt ekstra) på en tank med den gamle bilen min (diesel, ~0.5l/mil). Her snakker vi om 1200km på en tank, og det kosta meg 630kr å fylle opp :) Skal ta samme turen i år, men Poloen min har en litt mindre tank, men bruker også enda mindre på mila, så det går kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Stavanger - Oslo - Stavanger (pluss litt ekstra) på en tank med den gamle bilen min (diesel, ~0.5l/mil). Her snakker vi om 1200km på en tank, og det kosta meg 630kr å fylle opp :) Skal ta samme turen i år, men Poloen min har en litt mindre tank, men bruker også enda mindre på mila, så det går kanskje.

 

Gud så gøy :D Da blir det kanskje am car på denne jenta alikevel :w00t:

Takk for fine svar :D

Lenke til kommentar

Postbilene kjører jo såpass at det blir feil å sammenligne det med småkjøring der motoren aldri blir varm. Skal ikke se bort ifra at de også bruker motorvarmer om vinteren.

 

Diesel har visse fordeler, og på arbeidsbiler som går konstant dagen lang så lønner det seg, både økonomisk og miljømessig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Postbilene kjører jo såpass at det blir feil å sammenligne det med småkjøring der motoren aldri blir varm. Skal ikke se bort ifra at de også bruker motorvarmer om vinteren.

 

Diesel har visse fordeler, og på arbeidsbiler som går konstant dagen lang så lønner det seg, både økonomisk og miljømessig.

 

Ja, jøss. 3 meter av gangen er jo langkjøring :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Mener fortsatt at de burde hatt el-biler.

 

Også stopper de jo bilene hver gang de skal inn i en blokk :p (jada jada, skal gi meg nå ;))

Lenke til kommentar

Jeg har dieselbil, men kjører stort sett det som kan kalles småkjøring. Heldigvis har den ikke partikkelfilter som ikke er særlig egnet til småkjøring. Den blir seint varm om vinteren og sikkert ikke det rette valget for vår bruk.

 

Min neste bil blir med bensinmotoren. Downsizingtrenden har kommet med noen fine små bensinturboer.

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke få deg bil med for stor motor. :p

Nei. Hva skal jeg med stor motor for å kjøre en middelstor bil på norske krøtterstier i moderate hastigheter? Jeg har ikke blitt bitt av den basillen som gjør at jeg må kjøre forbi alle som ligger foran meg.

 

Jeg har prøvekjørt en Yeti med 1,2 TSI motor, og med den kvaliteten på veiene vi har her omkring fremstår den som en bil som er godt tilpasset den kjøringen jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...