Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hadde ikke vært feil med en 2.5TDI nei, bare så lenge det er en av de siste utgavene med oppgraderte kammer osv. samt at eier har vært veldig flink med hyppige oljeskift. Ellers er det en knallgod motor synes jeg.

Selv er jeg ute etter bensin neste gang, en chippet 2.0T med 200hk er jo ikke feil... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe samme her! (Selv om jeg sikkert kunne byttet inn min egen bil nå uten altfor stort mellomlegg).

Hva mener forresten folket om bryllusbil? Jeg er på jakt etter en bil med stil. Hadde vært moro å skaffet en Rolls Royce Silver Shadow, men de er ikke så lette å oppdrive i Østfold tror jeg...

(Gifter meg i september :) )

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Nå som jeg har hatt tilgang på bil nesten hver dag de siste fem årene, er det en litt for stor og ubehagelig overgang å plutselig sitte her uten. På den andre siden er faktisk ikke buss så ille, hvis jeg skal fra A til B, og ikke bare kjøre for moro skyld.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har hatt tilgang på bil nesten hver dag de siste fem årene, er det en litt for stor og ubehagelig overgang å plutselig sitte her uten. På den andre siden er faktisk ikke buss så ille, hvis jeg skal fra A til B, og ikke bare kjøre for moro skyld.

Prøv å bo på i en forlatt kommune hvor det kun går 2-3 busser om dagen (unntatt lørdager, da går det 0). Da er det kjedelig å bli sittende uten bil!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Første skikkelige bil jeg skal kjøpe (for egne penger :p) må være en liten SUV med firehjulsdrift, bensin og automat. MÅ har SUV siden jeg liker å ignorere fartshumper (noe jeg må stoppe hele tiden for nå)... Hadde jeg vært i posisjon til å kjøpe noe nå måtte det blitt en Audi Q3 2.0 TFSI 211hk S-Tronic.

Lenke til kommentar

Kjørte en strøøken 940 idag og lurer på om jeg skal slå til.

2,3 med lavturbo, automat, 98mod, kjørt 120' km, kan sikkert få den til innkjøpspris som er under 45k.

Er dette et godt kjøp? Det eneste som må gjøres er at eksosen må skiftes ut da sluttenden er ødelagt. 1 eiers bil, baksetene er ikke brukt, framsetene ser nye ut, alt elektrisk virker, skinnseter. Har litt lyst på en kosebil med RWD!

Lenke til kommentar

Prøv å bo på i en forlatt kommune hvor det kun går 2-3 busser om dagen (unntatt lørdager, da går det 0). Da er det kjedelig å bli sittende uten bil!

sant nok, enda verrer om en ikke engang har lappen >.<

Bortsett fra Automat hørtes det jo veldig godt ut . Jeg hadde nok kjøpt den. Ikke at det har så mye å sir

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

2,3 med lavturbo, automat, 98mod, kjørt 120' km, kan sikkert få den til innkjøpspris som er under 45k.

Er dette et godt kjøp? Det eneste som må gjøres er at eksosen må skiftes ut da sluttenden er ødelagt. 1 eiers bil, baksetene er ikke brukt, framsetene ser nye ut, alt elektrisk virker, skinnseter. Har litt lyst på en kosebil med RWD!

Om den er i slik stand du skriver, og du får den for 45 så høres det ut som ett meget godt kjøp. Disse ligger vanligvis langt høyere i pris.

Lenke til kommentar

Om den er i slik stand du skriver, og du får den for 45 så høres det ut som ett meget godt kjøp. Disse ligger vanligvis langt høyere i pris.

Er en innbyttebil og de får man vanligvis under privat salgspris (bilbutikken altså)

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...