Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Perfekt dag å ikke ha undervisning på. Voldsomt med snø på en natt her i Stavanger. Alle vet at folk her suger å kjøre fra før - så dette blir spennende!

1 time og 40 minutt til jobb idag, kjører du utenom rushen tar det vel drøye 12 minutt.

Lenke til kommentar

Slår ikke regnværet jeg fikk i Sverige, da jeg skulle kjøre til DK i sommer.. Sier litt om vannmemgden når de går ut på radio og ber folk kjøre inn på nærmeste bensinstasjon/rasteplass.Trafikken gikk vel i 40 på motorveien, og dette var midt på natta - scary shit!

Vannplaning for alle penga :p

Edit: http://dagbladet.no/2012/02/03/tema/bil/glamourmodell/motor/20050002/?v=a ganske drøy den Lamborghinien..

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Slår ikke regnværet jeg fikk i Sverige, da jeg skulle kjøre til DK i sommer.. Sier litt om vannmemgden når de går ut på radio og ber folk kjøre inn på nærmeste bensinstasjon/rasteplass.Trafikken gikk vel i 40 på motorveien, og dette var midt på natta - scary shit!

Vannplaning for alle penga :p

Opplevde noe lignende på Autobahn for et par år siden, da regna/hagla det slik at du hadde en sikt som var rett rundt 30 meter (da skimte du så vidt lysene til bilen foran).

Det verste var dog alle motorsykkellistene som stoppet under nærmeste bro (uten vindusvisker på hjelmen så de nok ikke rattet foran seg en gang :tease: )

Lenke til kommentar

1 time og 40 minutt til jobb idag, kjører du utenom rushen tar det vel drøye 12 minutt.

 

Jeg brukte nesten 40 minutter på 4,5 kilometer som pleier å ta 8 min normalt sett med litt trafikk...

 

Kjørte til jobb kvart over seks'ish, brukte vel kanskje 3 min lengre tid enn normalt :) Kjørte hjem litt over tre (var innom jernia og kjøpte kost), brukte ikke mye lengre tid enn normalt. Tempoet på motorveien var godkjent.

 

 

Flere enn meg som har opplevd at beltevarslet slår seg av og på under kjøring? Ja, jeg bruker belte.

 

Jeg er så glad for at det ikke er beltevarsler i bilen min (ikke det at jeg kjører uten, men greit når man skal flytte på den o.l) :D

 

 

 

EDIT: Noen som har vært borti Enter Forsikring?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Ser etter VAG med 4x4 fra 2005 og oppover til under 200 000kr... Det er ikke mange i Norge som er noe å snakke om, og de som er helt OK har som regel 1.9TDI motoren.

Vil helst ha 2.0TFSI e.l.

 

Snakker selvfølgelig om A4, Passat eller Octavia stasjonsvogn. Kanskje importere om noen år når A4 har falt litt ytterligere i pris?

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...