Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ser ikke dumt ut det der.

Kanskje man skulle ta seg bryet med å få byttet ut noen av pærene på bilen. Disse LED lysene har vel noe bedre levetid?

Over til noe annet - er det en grunn til at man ikke har airbag for passasjerer i baksetet? Altså noen som vil blåses opp fra ryggen til setet foran?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke dumt ut det der.

Kanskje man skulle ta seg bryet med å få byttet ut noen av pærene på bilen. Disse LED lysene har vel noe bedre levetid?

Over til noe annet - er det en grunn til at man ikke har airbag for passasjerer i baksetet? Altså noen som vil blåses opp fra ryggen til setet foran?

Godt spørsmål. Aner ikke konkret. Kan tenke meg at pris er en faktor pluss sjansen for at den kan gjøre skade på folk ved utløsning (kleshengere, dvd-opplegg, barnesete etc) så kanskje produsentene ikke vil..

Lenke til kommentar

Skulle jo selvfølgelig vært slik at man kunne skru dem av, hvis man for eksempel hadde slått setene ned eller som du sier, hadde barneseter bak.

På noen biler kan man jo skru av airbagen for passasjer foran, hvis man har et barnesete der.

Kanskje det har noe med pris ja. Eller at det er litt kinkig å få inn en airbag i et sete, uten at det vil gå ut over komfort til sjåfør eller sidemann.

Lenke til kommentar

Vel det var ganske simpelt på den bilen siden den hadde slike typiske amerikanske orange kjørelys som også fungerte som blinklys, så alt jeg trengte å gjøre var å bytte pære og sette på en motstand så blinklyset ikke blinket kjempefort.

Hvordan man skal gjøre det på en norsk bil er usikkert, da blinklysene aldri lyser konstant, men det går sikkert an på en måte.

Lenke til kommentar

Helt grei lyd i cayenna, likte den M5'en @ 1:30ish :p

Skjer det no gøy i den filmen eller er det bare idiotkjøringa til porscha de filmer ?

EDIT: Satan for en jævla gjeng med innavla idioter..

Hadde noen gjort sånn med min bil hadde jeg kverna de gjennom turboen

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt bilkafe tema, men..

Står mellom to valg.

Skal studere teoretisk fysikk neste år, og er nødt til å forbedre karakterene mine for å komme inn.

Jeg kan enten selge bilen, får rundt 55 000 for den. Og bruke all tiden på å studere. Eller så kan jeg ta en jobb, beholde bilen og studere litt på siden. Må uansett selge bilen til sommeren...

Magefølelsen sier at selv om jeg elsker bil, så bør jeg fokusere på utdanningen. Når jeg har jobb har jeg en tendens til å sette den over egne interesser, noe som er litt av årsaken til at skolen gikk skeis i fjor.

Bilen er en BMW 520i 1996 btw.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Jeg har studert fulltid, jobbet noen kvelder på bunnpris på siden, og har da hatt råd til både en og to biler, motorbytte og masse gøy :)

Greit med jobb der du ikke får jobbe så mye du vil, feks i butikk tar dem sikte på å holde deg udner 50 timer i måneden, og det går helt fint selv om du studerer.

(Jeg snakker da om skikkelige studier, ikke humanistiske greier (ala NTNU dragvoll) der du har en forelesning per dag.)

Lenke til kommentar

Takk for link, men ser ikke ut til at det står noe fra før av. Men mulig jeg lager en post, evt stikker innom Møller. De har vært veldig behjelpelig! =)

Jeg var innom Møller i dag og det var ikke spesielt mye de hadde å si.

Det eneste de så var det som står i ETKA og det var hvor mange watt pærene er på, varenummer til org. del og muligens hva slags type pære det er.

Hun sa at det beste var å ta ut pærene og evt ta bilde eller kontakt med dem som selger pærer.

Lenke til kommentar

Jeg vet hvilke jeg trenger på utsiden, har en bestilling klar. Må bare sjekke hvor mye som kommer inn på neste lønning.. :p Det er hvilke jeg trenger til kuppen, i bagasjerommet og under dørene...

Hva er VIN nummeret ditt? Og er det antall pærer du er ute etter eller hva slags type osv.?

post-141082-0-87013500-1328120297_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva er VIN nummeret ditt? Og er det antall pærer du er ute etter eller hva slags type osv.?

post-141082-0-87013500-1328120297_thumb.jpg

Hvor finner jeg VIN-nr? Jeg er ute hvilke type som trengs de forskjellige plassene. Men jeg ønsker å bytte de to i taket foran, de to over baksetene, i bagasjerommet og de under dørene foran (tror ikke det er noen under dørene bak)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Pft, det er da sånn alle eiere av tyske premiumbiler kjører ..

Det er fordi vi har betalt MYE mer i avgifter enn de andre på veien. Derfor har vi mer rett til å være på veien og alle må tilpasse seg etter oss. :p

Hva er VIN nummeret ditt? Og er det antall pærer du er ute etter eller hva slags type osv.?post-141082-0-87013500-1328120297_thumb.jpg
Hvor finner jeg VIN-nr? Jeg er ute hvilke type som trengs de forskjellige plassene. Men jeg ønsker å bytte de to i taket foran, de to over baksetene, i bagasjerommet og de under dørene foran (tror ikke det er noen under dørene bak)

Det finnet du enklest ved å skrive inn regnummeret ditt i webshopen til Mekonomen o.l. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...