Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen (eller kjenner noen) som har fikset bilen sin i polen/tjekkia/... Har lyst å få lakkert nedre delen av bilen, samt sotet rutene. Vurderer også service på AC (spørs hvor langt pengene rekker)

 

Tenkte jeg kunne kombinere ferie og bil fiks.

 

Fant denne siden, erfaringer? Ser ut som at de tar ganske god fortjeneste selv og nesten spiser opp besparelsen min.

PolenRep tar ca. 8600 PLN for full lakkering av en bil, leser du f.eks. her:

http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=27&t=13317

 

Så bør prisen være nesten halvparten for en full lakkering.

Kom forøvrig over denne siden også: http://www.polcars.dk/

De har ikke noe pris oppgitt på siden, men kan jo være verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du dem?

skiltlys finner man flere plasser (bl.a finn)

Drop mellomleddet om importer dem selv :)

Har selv kjørt med LED overalt i et par år, alt kjøpt på DealExtreme, billigt.

Tar litt tid å få dem i posten, men for prisen av en led i norge får du en hel eske fra kina :D

Så har man rå å prøve forskjellige typer, lysstyrker og slikt også:D

 

http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712

Lenke til kommentar

Høres ut som en billig bil ettersom du vurderer å skrape den for litt bagateller og vanlig slitasje :whistle:

En 14 år gammel bil som har gått over 200.000? Tviler på at jeg hadde fått mer enn 20-30.000 for den hvis jeg selger den. Det vil vel fort koste halvparten av dette å reparere alt, så jeg vet ikke om du syns det er verdt det? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke bare enkelt å finne ut hvilke pærer det er inni bilen... :(

Husker Phillips(?) hadde en enkel side før i tiden for bestilling av kit (H5-H7) til frontlykter, greit priset også til rundet 1000-lappen.

 

Kan ikke finne den igjen :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Høres ut som en billig bil ettersom du vurderer å skrape den for litt bagateller og vanlig slitasje :whistle:

En 14 år gammel bil som har gått over 200.000? Tviler på at jeg hadde fått mer enn 20-30.000 for den hvis jeg selger den. Det vil vel fort koste halvparten av dette å reparere alt, så jeg vet ikke om du syns det er verdt det? :)

Kommer litt an på, uansett høres det ut som du må gjøre en investering uansett, da enten i den gamle bilen, eller i den nye bilen, på langsikt svarer det seg nok med ny bil, selv om det investeringen vil virke størst akkurat nå. (200000km er for min del en milepæl, hvor alt med bilen bare går nedover pga. slitasje på det meste).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Kommer litt an på, uansett høres det ut som du må gjøre en investering uansett, da enten i den gamle bilen, eller i den nye bilen, på langsikt svarer det seg nok med ny bil, selv om det investeringen vil virke størst akkurat nå. (200000km for min del er milepæl, hvor alt med bilen bare går nedover pga. slitasje på det meste).

Jepp, en investering blir det uansett. Jeg har funnet en ny («ny») bil jeg har lyst på, men så var det dette med penger da. ;)

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du dem?

 

Jeg kjøper alt av bilutstyr på ebay, men skjønner at det blir værre i norge kanskje.

 

Genialt med LEDs som har innebygde resistorer, så hjernen i bilen tror det er vanlig halogenpærer og begynner ikke å mase med en drøss feilkoder.

 

På den forrige bilen min hadde jeg LED kjørelys som skifta mellom hvit for vanlig og blinket orange når du skrudde på blinklyset.

Slik som dette:

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...